Tegoroczne święta będą droższe nie tylko dla pracowników, ale i dla pracodawców, którzy – zgodnie z wieloletnią tradycją – przygotują gwiazdkowe inicjatywy. O ile w zeszłym roku niespełna połowa firm planowała przeznaczyć na ten cel powyżej 300 zł na osobę, to w tym roku ta grupa powiększyła się do 55 proc., choć najczęściej wskazywany przedział wydatków wynosi 300–500 zł – wynika z tegorocznego badania dotyczącego świątecznych inicjatyw dla pracowników, które wśród 1000 pracodawców przeprowadził Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Gfk.
Ten wzrost świątecznych budżetów, na który zwraca też uwagę Sodexo Benefits and Rewards Services Polska, to efekt inflacji, która podwyższyła koszt firmowych wigilii i upominków dla pracowników, wymuszając też podwyżkę okolicznościowych premii. Według jej danych, na tegoroczne upominki firmy przeznaczą ponad 560 zł na pracownika, co jest znaczącym wzrostem w porównaniu z ubiegłymi latami.
Siła tradycji
– Wzrost wydatków firm jest wyrazem świadomości pracodawców wobec wyzwań finansowych pracowników w obliczu rosnących kosztów życia – twierdzi Arkadiusz Rochala, prezes Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Jak wynika z badań firmy, 88 proc. pracodawców wręcza załodze jakieś prezenty z okazji świąt, które w tym roku będą miały częściej formę wsparcia domowego budżetu.
Czytaj więcej
Przy rosnących kosztach życia coraz więcej osób szuka okazji do dorobienia. Dają ją dorywcze zajęcia, które teraz łatwiej znaleźć i rozliczyć z pomocą aplikacji.