Reklama

Firmowy prezent dla pracowników: dwie godziny na poprawę relacji

Ponad 3 tys. pracodawców włączyło się w tegoroczną 14. edycję kampanii Dwie Godziny dla Rodziny, która rozwinęła się w dużą akcję na rzecz wzmocnienia więzi społecznych.

Publikacja: 16.05.2025 13:26

3 tys. pracodawców włączyło się w tegoroczną 14. edycję kampanii Dwie Godziny dla Rodziny

3 tys. pracodawców włączyło się w tegoroczną 14. edycję kampanii Dwie Godziny dla Rodziny

Foto: Adobe Stock

- 15 maja jest datą symboliczną, bo właśnie wtedy przypada Międzynarodowy Dzień Rodzin ustanowiony przez ONZ. Jednak rozwój i skala naszej kampanii sprawiają, że wiele działań podejmowanych przez firmy jest rozłożonych w czasie i potrwają aż do końca czerwca – podkreśla Zofia Dzik, inicjatorka kampanii i fundatorka Instytutu Humanites – Człowiek i Technologia, który koordynuje akcję „HumanBE – Dwie Godziny dla Rodziny / Człowieka”.

Jej uczestnicy (nie tylko firmy z różnych branż, ale też instytucje i urzędy) zapewniają swoim pracownikom dwie dodatkowe godziny w bardzo konkretnym celu - by mogli spędzić je z bliskimi. Choć nie jest to obowiązkowe, taki gest wykonuje ponad 95 proc. pracodawców firm biorących udział w akcji. Większość z nich w dniu finału kampanii skraca czas pracy o symboliczne dwie godziny. Nie zawsze jest to możliwe, dlatego też sporo firm organizuje planowane działania w innym terminie. Organizatorzy oceniają, że tegoroczna edycja kampanii, która potrwa do końca czerwca, obejmie co czwartą pracującą osobę, i podkreślają, że firmy mogą do niej dołączyć w dowolnym momencie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
W 2026 r. firmy szykują dalsze hamowanie wzrostu płac
Rynek pracy
Firmy nie radzą sobie z Zetkami
Rynek pracy
Kobiety w zarządach dużych spółek. Bliżej nam do krajów arabskich niż do Unii
Rynek pracy
Brak pracy, dojazdu i opieki – raport ujawnia, dlaczego Polacy nie pracują
Rynek pracy
Prawie 2 tys. pracodawców gotowych na krótszy czas pracy
Reklama
Reklama