Aktualizacja: 06.02.2017 20:41 Publikacja: 06.02.2017 19:33
Foto: 123RF
Centra usług to sektor, w którym w naszym kraju zatrudnionych jest około 200 tys. osób. W ciągu najbliższych lat te miejsca pracy mogą zacząć jednak znikać, a wszystko przez sztuczną inteligencję.
Firma doradcza Accenture opublikowała raport, z którego wynika, że postęp w rozwoju sztucznej inteligencji (AI – z ang. artificial intelligence), internetu rzeczy i analityki big data sprawia, że maszyny w coraz większym stopniu programowane są do wykonywania zadań dotychczas przypisywanych wyłącznie dla ludzi. W call center coraz częściej wykorzystuje się tzw. wirtualnych konsultantów, a systemy kontrolne w instalacjach przemysłowych uczą się, jak reagować na konkretne sytuacje. Konkurencją maszyn najbardziej zagrożeni są pracownicy centrów usług. Ale Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology, postrzega AI nie jako zagrożenie, lecz szansę.
Są pokorni, nieroszczeniowi, pracowici, przygotowani na najgorsze warunki i najniższą płacę. Koreańczycy z Półno...
Różnice między oceną najbardziej atrakcyjnych pracodawców a firm, w których pracujemy, są teraz znacząco mniejsz...
Globalne przyspieszenie cyfryzacji pobudza unijny rynek pracy w IT. W ubiegłym roku liczba zatrudnionych tam pro...
Bezrobocie we Francji skoczyło w I kwartale 2025 r. o 8,7 proc. wobec IV kwartału 2024 r. - z 3,1 mln do 3,4 mln...
Wybór ofert pracy w HR jest teraz o połowę mniejszy niż w pierwszych latach po pandemii. I podobnie jak w IT, ro...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas