Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.02.2017 20:41 Publikacja: 06.02.2017 19:33
Foto: 123RF
Centra usług to sektor, w którym w naszym kraju zatrudnionych jest około 200 tys. osób. W ciągu najbliższych lat te miejsca pracy mogą zacząć jednak znikać, a wszystko przez sztuczną inteligencję.
Firma doradcza Accenture opublikowała raport, z którego wynika, że postęp w rozwoju sztucznej inteligencji (AI – z ang. artificial intelligence), internetu rzeczy i analityki big data sprawia, że maszyny w coraz większym stopniu programowane są do wykonywania zadań dotychczas przypisywanych wyłącznie dla ludzi. W call center coraz częściej wykorzystuje się tzw. wirtualnych konsultantów, a systemy kontrolne w instalacjach przemysłowych uczą się, jak reagować na konkretne sytuacje. Konkurencją maszyn najbardziej zagrożeni są pracownicy centrów usług. Ale Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology, postrzega AI nie jako zagrożenie, lecz szansę.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kobiety z pokolenia milenialsów najmniej są pewne stabilności swojej pracy. Najwięcej z nich ma także poczucie j...
Pracownicy mają sprecyzowane wyobrażenie, jakie cechy powinien mieć idealny pracodawca. Nie zawsze udaje się go...
Większość z Polek i Polaków uważa, że ich praca ma sens. Jednak połowa odczuwa w niej codzienny stres, a co czwa...
Choć niewiele firm w Polsce uregulowało korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji, to coraz częściej oczekuj...
Pracownicy z krajów Europy Środkowo-Wschodniej byli przez długi czas podporą niemieckiego rynku pracy, łagodząc...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas