Nowe technologie zmienią sposób pracy w centrach usług

Nowe technologie zmienią sposób pracy w centrach usług. Polska gospodarka może jednak na tym zyskać – twierdzą eksperci Accenture.

Aktualizacja: 06.02.2017 20:41 Publikacja: 06.02.2017 19:33

Nowe technologie zmienią sposób pracy w centrach usług

Foto: 123RF

Centra usług to sektor, w którym w naszym kraju zatrudnionych jest około 200 tys. osób. W ciągu najbliższych lat te miejsca pracy mogą zacząć jednak znikać, a wszystko przez sztuczną inteligencję.

Firma doradcza Accenture opublikowała raport, z którego wynika, że postęp w rozwoju sztucznej inteligencji (AI – z ang. artificial intelligence), internetu rzeczy i analityki big data sprawia, że maszyny w coraz większym stopniu programowane są do wykonywania zadań dotychczas przypisywanych wyłącznie dla ludzi. W call center coraz częściej wykorzystuje się tzw. wirtualnych konsultantów, a systemy kontrolne w instalacjach przemysłowych uczą się, jak reagować na konkretne sytuacje. Konkurencją maszyn najbardziej zagrożeni są pracownicy centrów usług. Ale Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology, postrzega AI nie jako zagrożenie, lecz szansę.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Rynek pracy
Kogo szukają pracodawcy? Rośnie liczba wolnych miejsc pracy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rynek pracy
Coraz więcej niepracujących przypada na pracujących. W tych regionach jest najgorzej
Rynek pracy
Coraz więcej pracujących cudzoziemców. Najwięcej jest ich na Mazowszu
Rynek pracy
Listopadowe dane z rynku pracy w USA nieco lepsze od prognoz
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rynek pracy
Czy strategia migracyjna zatrzyma boom w budownictwie