Reklama

Nowe technologie zmienią sposób pracy w centrach usług

Nowe technologie zmienią sposób pracy w centrach usług. Polska gospodarka może jednak na tym zyskać – twierdzą eksperci Accenture.

Aktualizacja: 06.02.2017 20:41 Publikacja: 06.02.2017 19:33

Nowe technologie zmienią sposób pracy w centrach usług

Foto: 123RF

Centra usług to sektor, w którym w naszym kraju zatrudnionych jest około 200 tys. osób. W ciągu najbliższych lat te miejsca pracy mogą zacząć jednak znikać, a wszystko przez sztuczną inteligencję.

Firma doradcza Accenture opublikowała raport, z którego wynika, że postęp w rozwoju sztucznej inteligencji (AI – z ang. artificial intelligence), internetu rzeczy i analityki big data sprawia, że maszyny w coraz większym stopniu programowane są do wykonywania zadań dotychczas przypisywanych wyłącznie dla ludzi. W call center coraz częściej wykorzystuje się tzw. wirtualnych konsultantów, a systemy kontrolne w instalacjach przemysłowych uczą się, jak reagować na konkretne sytuacje. Konkurencją maszyn najbardziej zagrożeni są pracownicy centrów usług. Ale Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology, postrzega AI nie jako zagrożenie, lecz szansę.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Co dwudziesty pracownik w Polsce to Ukrainiec, co trzynasty – cudzoziemiec
Rynek pracy
W Europie pracuje się coraz lepiej, choć wciąż niezbyt zdrowo
Rynek pracy
Polscy szefowie dopiero uczą się budować osobistą markę
Rynek pracy
Małe szanse na skrócenie kolejek do lekarzy
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Reklama
Reklama