Reklama
Rozwiń
Reklama

Bogatsi na etatach, biedniejsi na samozatrudnieniu

Największe szanse na stabilna pracę na etacie mają mieszkańcy bogatych krajach Ameryki Północnej i Europy.

Aktualizacja: 23.06.2015 14:08 Publikacja: 23.06.2015 12:47

Bogatsi na etatach, biedniejsi na samozatrudnieniu

Foto: Fotorzepa

Na etacie, na umowę o pracę tymczasową albo w ramach samozatrudnienia- formy są różne, ale coraz większy odsetek mieszkańców świata stara się jakoś zrobić na życie. Odsetek osób biernych zawodowo spadł w ubiegłym roku do 36 proc. i był najniższy od 2009 r. gdy na świecie swoje żniwo zbierał kryzys finansowy- wynika z najnowszego raportu amerykańskiej firmy badawczej Gallup, „Good jobs 2014".

Raport- jak wyjaśniają jego autorzy- ocenia kondycję gospodarczą państw porównując tam na podstawie badania pracowników w 144 krajach odsetek „dobrych miejsc pracy" (czyli zatrudnienia na etacie w pełnym wymiarze godzin). Udział tych dobrych miejsc pracy od kilku lat pozostaje na stałym poziomie 26 proc., choć w porównaniu z 2009 r. lekko wzrósł (z 25 proc.). To oznacza, że 1,3 mld osób na świecie ma stałą pracę. Nie zmienił się też odsetek bezrobotnych (8 proc).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama