Reklama

Eko przegrywa ze wzrostem cen

W ostatnim roku sprzedaż ekologicznej żywności wzrosła zaledwie o 1,3 proc., i to tylko dzięki produktom dla dzieci.

Publikacja: 21.06.2022 22:36

Wysoka inflacja zmienia zwyczaje Polaków. Przystępna cena jest coraz ważniejsza przy codziennych zak

Wysoka inflacja zmienia zwyczaje Polaków. Przystępna cena jest coraz ważniejsza przy codziennych zakupach

Foto: arrySuwanitch/shutterstock

W ciągu ostatnich 12 miesięcy (do końca kwietnia) Polacy wydali na produkty bio ponad 775 mln zł – wynika z najnowszych danych NielsenIQ. Jednak po latach dwucyfrowych wzrostów wartość rynku zwiększyła się jedynie o 1,3 proc. w ujęciu rocznym, co pokazuje, jak w obliczu galopujących cen Polacy zmieniają zwyczaje zakupowe.

– W ostatnim badaniu widzimy, że 62 proc. Polaków zmieniło kompletnie lub wiele ze swoich priorytetów, co z pewnością ma wpływ na ich zachowania zakupowe. Zapytani, jakie atrybuty produktów są dla nich teraz najbardziej istotne, przede wszystkim wspominają o przystępnej cenie – mówi Anna Wagner z NielsenIQ.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rolnictwo
Krajewski przyspiesza prace nad programem „Aktywny rolnik”. Koniec nieformalnych dzierżaw?
Rolnictwo
Minister rolnictwa: walczymy o zablokowanie umowy z Mercosurem
Rolnictwo
Katastrofalne upały w Japonii. Zagrożone tegoroczne zbiory ryżu
Rolnictwo
Kakao jest tak drogie, że kartele przemycają je jak narkotyki
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Rolnictwo
Szarańcza atakuje razem z Rosjanami. Pola Ukrainy zagrożone
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama