Eko przegrywa ze wzrostem cen

W ostatnim roku sprzedaż ekologicznej żywności wzrosła zaledwie o 1,3 proc., i to tylko dzięki produktom dla dzieci.

Publikacja: 21.06.2022 22:36

Wysoka inflacja zmienia zwyczaje Polaków. Przystępna cena jest coraz ważniejsza przy codziennych zak

Wysoka inflacja zmienia zwyczaje Polaków. Przystępna cena jest coraz ważniejsza przy codziennych zakupach

Foto: arrySuwanitch/shutterstock

W ciągu ostatnich 12 miesięcy (do końca kwietnia) Polacy wydali na produkty bio ponad 775 mln zł – wynika z najnowszych danych NielsenIQ. Jednak po latach dwucyfrowych wzrostów wartość rynku zwiększyła się jedynie o 1,3 proc. w ujęciu rocznym, co pokazuje, jak w obliczu galopujących cen Polacy zmieniają zwyczaje zakupowe.

– W ostatnim badaniu widzimy, że 62 proc. Polaków zmieniło kompletnie lub wiele ze swoich priorytetów, co z pewnością ma wpływ na ich zachowania zakupowe. Zapytani, jakie atrybuty produktów są dla nich teraz najbardziej istotne, przede wszystkim wspominają o przystępnej cenie – mówi Anna Wagner z NielsenIQ.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Rolnictwo
Rekordowe pieniądze dla rolników popłyną z UE. Polacy też sięgną po 8,4 mld euro
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rolnictwo
Zła pogoda powoduje, że ceny kawy osiągają rekordowo wysoki poziom
Rolnictwo
Wojskowi w Egipcie zajmą się importem pszenicy z Rosji
Rolnictwo
Kawa na świecie najdroższa od prawie 50 lat. W 2025 r. będzie nadal drożeć
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rolnictwo
Rekordowe straty w uprawach w Rosji. Najgorsza sytuacja od 23 lat