Reklama

Witold Orzechowski: Cywilizacja obrazkowa, czyli średniowiecze online

Nachalna propaganda szczepień w telewizji przyniosła odwrotny skutek. Po prostu ludzie boją się zastrzyków i reagują na obraz strzykawki z igłą wbijającą się w skórę człowieka, a nie na rozsądną treść – twierdzi producent telewizyjny i publicysta.

Publikacja: 04.10.2021 21:00

Witold Orzechowski: Cywilizacja obrazkowa, czyli średniowiecze online

Foto: MARCIN BIELECKI/PAP

Miliony ludzi żyją obecnie na powrót w dobie cywilizacji obrazkowej – to efekt telewizji i internetu. Pierwszą potrzebą w domu stał się nie stół do jedzenia rodzinnych posiłków, tylko telewizor i smartfon. W Pakistanie i w Boliwii, w północnej Afryce, a także w Chinach telefon komórkowy ma każdy. Zwróćmy uwagę, że nastąpił nawrót do wczesnego średniowiecza w krajach, takich jak Afganistan, gdzie większość społeczeństwa to analfabeci, dzięki czemu talibowie mogli opanować kraj po wyjściu Amerykanów, którzy niemądrze usiłowali tam wprowadzać liberalną demokrację i zmianę obyczajów, np. wobec kobiet (równouprawnienie). Talibowie na pewno intelektualistami nie są, ale świetnie się komunikują ze sobą i czerpią informacje z internetu. Średniowiecze online.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Zapłaćcie pierwszym damom, a także drugim i trzecim!
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Publicystyka
Jan Zielonka: Choroba suwerennizmu
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Lawina ruszyła, to nie koniec wojen
Publicystyka
Andrzej Łomanowski: Długi cień Władimira Putina nad Białym Domem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Publicystyka
Marek A. Cichocki: W nowym świecie Polacy muszą nauczyć się bezwzględnego używania siły
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama