Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowy portal Lisa, czyli kryptoreklama parówek?

Wczoraj ruszył nowy portal Tomasza Lisa i Tomasza Machały. Na pierwszy rzut oka jest to skupisko blogów i blogerów. Niestety, już kilka godzin po starcie serwisu zarzucono portalowi kryptoreklamę... parówek

Publikacja: 23.02.2012 12:10

Nowy portal Lisa, czyli kryptoreklama parówek?

Foto: W Sieci Opinii

Niestety, już kilka godzin po starcie serwisu zarzucono portalowi kryptoreklamę. Szeroko komentowany był tekst "3 miliony zaspokojonych podniebień - parówki z Orlenu spożywczym hitem".

W serwisie press.pl czytamy:

"Orlenowska cafe krzyczy do Polaków: »stop!«. A oni posłusznie się zatrzymują. I jak zaczarowani, na masową skalę kupują hot-dogi. 3 miliony hot-dogów miesięcznie" - tak zaczyna się jeden z tekstów w dziale Kultura i styl serwisu Natemat.pl. W tekście jest o tym, że "nic nie zatrzyma fanów hot-dogów z Orlenu".

W materiale zilustrowanym parówkami ze Stop Cafe (sieć Orlenu) napisano, że z ich powodu Orlen liczy zyski, bo celem stacji benzynowej jest taka strategia, która nie byłaby „uzależniona wyłącznie od sprzedaży paliwa i związanych z tym sporych fluktuacji cenowych i popytowych".

Sam Tomasz Machała jest zdziwiony reakcjami czytelników serwisu. Wczoraj wieczorem tłumaczył:

Reklama
Reklama

Jakieś 10 dni temu usłyszałem, że miesięcznie na Orlenie kupuje się 3 miliony parówek. Pomyślałem - ciekawe. (...) Więc jakieś 9 dni temu zamówiłem u Kasi Kamińskiej tekst o tym. Jeżeli wydał się Wam zbyt parówko-entuzjastyczny, to jest to pytanie do autorki.

I zapewnia:

Reklama w naTemat będzie oznaczona jako reklama. Jak ma to miejsce na stronie głównej z reklamą firmy Play. A jeśli nie będzie oznaczona, to znaczy, że jest to materiał dziennikarski. Nasz pierwszy dzień będzie zapamiętany z kilku powodów. Parówki niewątpliwie są jednym z nich. Wszystkich pozdrawiam z pokładu, szczególnie w imieniu Kasi Kamińskiej, czyli autorki parówkowego story.

Marcin Łukasz Makowski w salonie24.pl komentuje:

Gdyby nie śmierć Ryśka z Klanu, dzisiejszy dzień upłynąłby pod znakiem parówki Orlenu. Dawno nie było równie jednolitego frontu na Twitterze. Jak tak dalej pójdzie, za kilka lat debiutancka wpadka Lisa będzie case study na wszystkich kierunkach marketingowych i dziennikarskich. (...) Miałem duże nadzieje, że portal Tomasza Lisa przewietrzy nieco polski internet. Niestety, na starcie dostajemy parówką w twarz. Nie ma nic gorszego w mediach i romansach, niż złe pierwsze wrażenie. A tutaj zamiast powagi, newsów i profesjonalizmu, mamy mięsną farsę. To trochę jak z klaunem, który miał być zabawny, a się zbłaźnił.

Bloger Don Camillo napisał:

Reklama
Reklama

Parówki u Lisa zostały już wystarczająco obśmiane, nawet sami lisowczycy starają się przywdziać uśmiech. Autorka tekstu chciałaby się pewnie schować w mysiej dziurze (lisiej norze?), ale nie jest to jej dane, bo cegiełkę do obciachu dokłada sam Tomasz Machała, twardo utrzymując, że to zwyczajnie ciekawy temat był.

Internauci tak łatwo nie odpuszczą parówkowego faux pas Tomasza Lisa. Czy to rzeczywiście był tak ciekawy temat, aby strzelić sobie w stopę na samym starcie?

Niestety, już kilka godzin po starcie serwisu zarzucono portalowi kryptoreklamę. Szeroko komentowany był tekst "3 miliony zaspokojonych podniebień - parówki z Orlenu spożywczym hitem".

W serwisie press.pl czytamy:

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Reklama
Publicystyka
Marek A. Cichocki: W nowym świecie Polacy muszą nauczyć się bezwzględnego używania siły
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Publicystyka
Estera Flieger: Co jeśli absolutyzujemy polaryzację?
Publicystyka
Rusłan Szoszyn: Władimir Putin przeprasza króla Kaukazu
Publicystyka
Estera Flieger: Nie straszmy wojną, ale też nie lekceważmy sytuacji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Publicystyka
Marek Kozubal: Sabotaże i ataki. Skąd to wzmożenie działań rosyjskich służb i co planuje Putin?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama