#RZECZoBIZNESIE: Maciej Herman: Wedel chce zaistnieć w lodach premium

Do naszych lodów używamy wedlowskiej czekolady. Nie są one przesłodzone, mają odświeżający smak. Nie ma takich drugich lodów na polskim rynku - mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 17.06.2019 14:49 Publikacja: 17.06.2019 12:29

#RZECZoBIZNESIE: Maciej Herman: Wedel chce zaistnieć w lodach premium

Foto: tv.rp.pl

Wedel wchodzi mocno na rynek lodów.

- Lody są naturalnym uzupełnieniem dla czekolady. Czekolada ma 2 momenty zwiększenia sprzedaży: przed świętami wielkanocnymi i Bożego Narodzenia. W okresie letnim sprzedaż czekolady spada. Konsumenci wolą kupować zimne przekąski, a najbardziej popularne są lody - mówił Herman. 

Czytaj także: Czekolada mocno zdrożeje. Ghana wstrzymuje sprzedaż ziarna kakao 

Gość przypomniał, że w zeszłym roku mieliśmy rekordowe temperatury od kwietnia do września w historii.

- Rynek lodowy rośnie mocno na całym świecie przez zmiany klimatyczne. W Polsce w ciągu ostatnich kilku lat średnioroczny wzrost to ok.8 proc. Czekolada rośnie tylko 1-2 proc. - podał.

Najbardziej popularne w Polsce są lody impulsowe, np. na patyku. Drugim segmentem są lody familijne (np. w półlitrowym pudełku).

- Jest też podział smakowy. Najbardziej smakują nam lody śmietankowe, waniliowe, czekoladowe, później truskawkowe, bakaliowe, orzechowe - wyliczał Herman.

Rynek lodowy jest podobny do czekoladowego. Spożywamy ok. 5,5 kg lodów i czekolady na głowę rocznie.

- Dużo więcej lodów spożywają Skandynawowie. Liderem w Europie są Włosi – podał gość.

Przyznał, że najbardziej dynamiczny wzrost widać w Polsce w produktach premium. - Takie lody są wyższej jakości, mają wyszukane dodatki, wysoki poziom prawdziwej śmietanki. Naszą strategią jest zaistnienie w tym segmencie lodów wysokojakościowych - tłumaczył Herman.

- Do naszych lodów używamy wedlowskiej czekolady. Stworzyliśmy mały dział badań i rozwoju, który tworzy unikalne receptury. Nasze lody nie są przesłodzone, mają odświeżający smak. Nie ma takich drugich lodów na polskim rynku – dodał.

Gość przypomniał, że firma matka Lotte jest 4 największym na świecie producentem lodów. - W Japonii można spotkać lody o unikalnej technologii, ale w Europie tego nie ma. Zakładamy, że w przyszłości będziemy mogli skorzystać z tych technologii - mówił Herman.

Zanim wprowadzono lody na rynek, przeprowadzono serię badań konsumenckich.

- Okazało się, że duże znaczenie ma markowa czekolada. Brakowało konsumentom lodów, które miałyby markową, wysokiej jakości czekoladę – podał gość.

- Z naszą ofertą wychodzimy do konsumentów, którzy zarabiają więcej niż średnia krajowa. Koncentrujemy się na dużych i średnich miastach, więc nasza dystrybucja jest ograniczona. W przyszłości wejdziemy szerzej na polski rynek – dodał.

Wedel wchodzi mocno na rynek lodów.

- Lody są naturalnym uzupełnieniem dla czekolady. Czekolada ma 2 momenty zwiększenia sprzedaży: przed świętami wielkanocnymi i Bożego Narodzenia. W okresie letnim sprzedaż czekolady spada. Konsumenci wolą kupować zimne przekąski, a najbardziej popularne są lody - mówił Herman. 

Pozostało 87% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Przemysł spożywczy
Czy Henryk K., król wędlin, uniknie kary? Polska walczy o ekstradycję już czwarty rok
Przemysł spożywczy
Co czwarta „małpka” znika z półki do południa. Jak wygląda sprzedaż wódek w małych butelkach
Przemysł spożywczy
Dobre wiadomości dla kawoszy. Komisja Europejska chce odroczyć ważną dyrektywę
Przemysł spożywczy
Piwo i wino coraz częściej bez procentów. Eksperci: To nie chwilowa moda