Reklama
Rozwiń
Reklama

Restauracje pod ścianą, idą w dostawy do klientów

Choć placówki poza galeriami mogą działać, to nie mogą przyjmować gości na miejscu. Jedyną szansą jest dla nich dostawa do klienta.

Aktualizacja: 17.03.2020 12:21 Publikacja: 17.03.2020 12:12

Restauracje pod ścianą, idą w dostawy do klientów

Foto: Adobe Stock

Popularna sieć Bobby Burger już wczoraj miała istny nawał zamówień, na obsługę trzeba było czekać co najmniej godzinę, a telefon z kolejnymi się urywał. Firma przyjmowała je również za pośrednictwem popularnych aplikacji, jak Glovo czy Pyszne.pl. Podobne zjawiska widać w zasadzie we wszystkich sieciach, które muszą sobie poradzić z nowymi realiami.

- Już w ubiegłym roku 1/4 obrotów polskich restauracji odpowiadały dostawy na wynos, a zamówienia przez telefon są powoli wypierane przez składane online - zauważa Bartosz Górecki z merce.com. - Tradycyjnym gastro-biznesom od niedawna zaczyna zagrażać nowy gracz. To ghost kitchens, z braku polskiej nazwy określane jako kuchnie widmo, wirtualne restauracje - punkty gastronomiczne sprzedające wyłącznie na wynos i tylko przez internet. Specjalizacja sprawia, że ich posiłki mogą być tańsze, a oferta lepiej dopasowana do kulinarnych trendów - mówi.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama