Reklama
Rozwiń

Restauracje pod ścianą, idą w dostawy do klientów

Choć placówki poza galeriami mogą działać, to nie mogą przyjmować gości na miejscu. Jedyną szansą jest dla nich dostawa do klienta.

Aktualizacja: 17.03.2020 12:21 Publikacja: 17.03.2020 12:12

Restauracje pod ścianą, idą w dostawy do klientów

Foto: Adobe Stock

Popularna sieć Bobby Burger już wczoraj miała istny nawał zamówień, na obsługę trzeba było czekać co najmniej godzinę, a telefon z kolejnymi się urywał. Firma przyjmowała je również za pośrednictwem popularnych aplikacji, jak Glovo czy Pyszne.pl. Podobne zjawiska widać w zasadzie we wszystkich sieciach, które muszą sobie poradzić z nowymi realiami.

- Już w ubiegłym roku 1/4 obrotów polskich restauracji odpowiadały dostawy na wynos, a zamówienia przez telefon są powoli wypierane przez składane online - zauważa Bartosz Górecki z merce.com. - Tradycyjnym gastro-biznesom od niedawna zaczyna zagrażać nowy gracz. To ghost kitchens, z braku polskiej nazwy określane jako kuchnie widmo, wirtualne restauracje - punkty gastronomiczne sprzedające wyłącznie na wynos i tylko przez internet. Specjalizacja sprawia, że ich posiłki mogą być tańsze, a oferta lepiej dopasowana do kulinarnych trendów - mówi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni