Reklama

Trudna walka o rynek dań gotowych

Polski rynek dań gotowych rozwija się wolniej niż jeszcze kilka lat temu spodziewała się branża. Jednak wciąż nie brakuje producentów i sieci handlowych, które widzą w nim potencjał.

Publikacja: 27.01.2015 13:18

Polski rynek dań gotowych rozwija się wolniej niż jeszcze kilka lat temu spodziewała się branża. Jed

Polski rynek dań gotowych rozwija się wolniej niż jeszcze kilka lat temu spodziewała się branża. Jednak wciąż nie brakuje producentów i sieci handlowych, które widzą w nim potencjał.

Foto: Bloomberg

- Coraz większa świadomość i wymagania konsumentów sprawiają, że rynek dań gotowych w Polsce nie będzie już rozwijał się ilościowo. Możliwy jest natomiast dalszy rozwój jakościowy – mówi „Rzeczpospolitej" Janusz Bilski z firmy DM Transarr zajmującej się obrotem artykułami rolnymi w kraju i za granica.

Odpowiedzią na ten trend jest marka Quicker. Od ubiegłego roku Transarr sprzedaje pod nią dania gotowe na bazie składników liofilizowanych. Liofilizacja to - jak tłumaczy spółka na stronie internetowej Quickera - proces polegający na usuwaniu wody z zamrożonego materiału na drodze sublimacji lodu czyli bezpośredniego jego przejścia w stan pary z pominięciem stanu ciekłego.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama