Reklama
Rozwiń
Reklama

W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii

Zbiory kawy w Brazylii w tegorocznej i w przyszłej kampanii 2025/26 zmaleją o 3-6,4 proc z powodu suszy — wynika z dwóch prognoz Rabobanku, a informuje o nich Reuters.

Publikacja: 23.04.2025 18:20

W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii

Foto: Adobe Stock

Holenderski Rabobank po wizytach swych specjalistów na plantacjach przewiduje, że zbiory tego ziarna zmaleją w przyszłym roku o 6,4 proc. do 62,8 mln worków (po 60 kg) z 67,1 mln worków, jakich spodziewa się w bieżącej kampanii. Ilość arabiki zmniejszy się o 13,6 proc. do ok. 38 mln worków, a robusty zwiększy się o 7,3 proc. do rekordowych 24,7 mln worków — ocenia bank.

„Susza w 2024 r. mocno zaszkodziła w okresie kwitnienia krzaków zwłaszcza odmiany arabika. Doskonałych zbiorów robusty w tym roku można się z kolei spodziewać, mimo pesymistycznych prognoz dla stanu Rondonia” — stwierdził Rabobank. „Nadal spodziewamy się mniejszych o 10 proc. zbiorów arabiki do 40,9 mln worków i zwiększenia o 12 proc. zbiorów robusty do łącznej ilości 23,5 mln worków” — dodał bank.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama