Reklama
Rozwiń

Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych

Producent Nutelli – koncern Ferrero Group – kupuje amerykańskiego producenta popularnych płatków śniadaniowych WK Kellogg Co. w ramach transakcji wartej 3,1 mld dolarów. Akcje WK Kellogg zyskały ponad 30 proc. w handlu przed sesyjnym.

Publikacja: 10.07.2025 18:55

Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych

Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych

Foto: REUTERS/Mike Blake

Ferrero poinformowało, że planuje inwestować w rozwój firmy Kellogg, która zatrudnia 14 000 pracowników i dysponuje 22 zakładami produkcyjnymi. CNN podaje, że transakcje w segmencie przekąsek przyspieszyły, ponieważ marki spożywcze borykają się ze słabą sprzedażą po podwyżkach cen wynikających z rosnących kosztów produkcji i zmian preferencji konsumentów na zdrowsze opcje.

Czytaj więcej

Nutella z nowym składem. Ferrero celuje w konsumentów na roślinnej diecie

Ferrero zapłaci 3,1 mld dolarów za WK Kellogg Co.

Ferrero zaoferowało akcjonariuszom WK Kellogg 23 USD za akcję – to premia 31 proc. względem ostatniego zamknięcia notowań. Kurs wzrósł o 30,4 proc., osiągając otwarcie sesji w czwartek poziom 22,84 USD.

To największe przejęcie Ferrero w ostatnich latach. Pod jednym dachem znajdą się marki takie jak Nutella, Kinder, Tic Tac, Frosted Flakes, Froot Loops i Special K. Zakończenie transakcji planowane jest na drugą połowę 2025 r.

WK Kellogg został wydzielony z koncernu Kellanova i zarządza północnoamerykańskim biznesem płatków pierwotnego właściciela. Sam koncern Kellanova jest z kolei w trakcie przejmowania przez firmę Mars za niemal 36 mld USD.

Reklama
Reklama

Amerykańscy konsumenci odwracają się od żywności pakowanej

WK Kellogg i inne koncerny z branży – m.in. Kraft czy PepsiCo – notują ograniczony popyt z powodu ostrożnych wydatków Amerykanów po kolejnych podwyżkach cen.

Według danych LSEG, Kellogg spodziewa się, że sprzedaż netto w II kwartale wyniesie 610–615 mln USD – poniżej konsensusu analityków (653,7 mln USD). Prognozowany skorygowany zysk operacyjny ma sięgnąć 43–48 mln USD.

Czytaj więcej

Niemiecka sieć handlowa domaga się gigantycznego odszkodowania od Kellogga

Producenci żywności pakowanej działają też pod presją inicjatywy „Make America Healthy Again” ministra zdrowia Roberta F. Kennedy’ego Jr., dążącego do wyeliminowania syntetycznych barwników.

Ferrero – dzięki strategii prezesa wykonawczego Giovanniego Ferrero – stało się globalnym koncernem. W 2018 r. firma nabyła od Nestlé aktywa za 2,8 mld USD. W roku obrotowym zakończonym 31 sierpnia grupa osiągnęła obroty na poziomie 18,4 mld EUR (19,2 mld USD) i zapowiedziała zwiększenie inwestycji w rozbudowę mocy produkcyjnych oraz ekspansję na nowe kategorie.

Ferrero poinformowało, że planuje inwestować w rozwój firmy Kellogg, która zatrudnia 14 000 pracowników i dysponuje 22 zakładami produkcyjnymi. CNN podaje, że transakcje w segmencie przekąsek przyspieszyły, ponieważ marki spożywcze borykają się ze słabą sprzedażą po podwyżkach cen wynikających z rosnących kosztów produkcji i zmian preferencji konsumentów na zdrowsze opcje.

Ferrero zapłaci 3,1 mld dolarów za WK Kellogg Co.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama