Reklama

Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych

Producent Nutelli – koncern Ferrero Group – kupuje amerykańskiego producenta popularnych płatków śniadaniowych WK Kellogg Co. w ramach transakcji wartej 3,1 mld dolarów. Akcje WK Kellogg zyskały ponad 30 proc. w handlu przed sesyjnym.

Publikacja: 10.07.2025 18:55

Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych

Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych

Foto: REUTERS/Mike Blake

Ferrero poinformowało, że planuje inwestować w rozwój firmy Kellogg, która zatrudnia 14 000 pracowników i dysponuje 22 zakładami produkcyjnymi. CNN podaje, że transakcje w segmencie przekąsek przyspieszyły, ponieważ marki spożywcze borykają się ze słabą sprzedażą po podwyżkach cen wynikających z rosnących kosztów produkcji i zmian preferencji konsumentów na zdrowsze opcje.

Czytaj więcej

Nutella z nowym składem. Ferrero celuje w konsumentów na roślinnej diecie

Ferrero zapłaci 3,1 mld dolarów za WK Kellogg Co.

Ferrero zaoferowało akcjonariuszom WK Kellogg 23 USD za akcję – to premia 31 proc. względem ostatniego zamknięcia notowań. Kurs wzrósł o 30,4 proc., osiągając otwarcie sesji w czwartek poziom 22,84 USD.

To największe przejęcie Ferrero w ostatnich latach. Pod jednym dachem znajdą się marki takie jak Nutella, Kinder, Tic Tac, Frosted Flakes, Froot Loops i Special K. Zakończenie transakcji planowane jest na drugą połowę 2025 r.

WK Kellogg został wydzielony z koncernu Kellanova i zarządza północnoamerykańskim biznesem płatków pierwotnego właściciela. Sam koncern Kellanova jest z kolei w trakcie przejmowania przez firmę Mars za niemal 36 mld USD.

Reklama
Reklama

Amerykańscy konsumenci odwracają się od żywności pakowanej

WK Kellogg i inne koncerny z branży – m.in. Kraft czy PepsiCo – notują ograniczony popyt z powodu ostrożnych wydatków Amerykanów po kolejnych podwyżkach cen.

Według danych LSEG, Kellogg spodziewa się, że sprzedaż netto w II kwartale wyniesie 610–615 mln USD – poniżej konsensusu analityków (653,7 mln USD). Prognozowany skorygowany zysk operacyjny ma sięgnąć 43–48 mln USD.

Czytaj więcej

Niemiecka sieć handlowa domaga się gigantycznego odszkodowania od Kellogga

Producenci żywności pakowanej działają też pod presją inicjatywy „Make America Healthy Again” ministra zdrowia Roberta F. Kennedy’ego Jr., dążącego do wyeliminowania syntetycznych barwników.

Ferrero – dzięki strategii prezesa wykonawczego Giovanniego Ferrero – stało się globalnym koncernem. W 2018 r. firma nabyła od Nestlé aktywa za 2,8 mld USD. W roku obrotowym zakończonym 31 sierpnia grupa osiągnęła obroty na poziomie 18,4 mld EUR (19,2 mld USD) i zapowiedziała zwiększenie inwestycji w rozbudowę mocy produkcyjnych oraz ekspansję na nowe kategorie.

Ferrero poinformowało, że planuje inwestować w rozwój firmy Kellogg, która zatrudnia 14 000 pracowników i dysponuje 22 zakładami produkcyjnymi. CNN podaje, że transakcje w segmencie przekąsek przyspieszyły, ponieważ marki spożywcze borykają się ze słabą sprzedażą po podwyżkach cen wynikających z rosnących kosztów produkcji i zmian preferencji konsumentów na zdrowsze opcje.

Ferrero zapłaci 3,1 mld dolarów za WK Kellogg Co.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
/
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama