Reklama

E-alkohol to żyła złota dla odważnych. Nikt nie pyta o dowód osobisty

Alkohol bez przeszkód można kupić w internecie, a kontrola wieku zaczyna przypominać farsę. To nie szara strefa, raczej ignorowana przez władze luka w przepisach.

Publikacja: 09.04.2023 16:18

E-alkohol to żyła złota dla odważnych. Nikt nie pyta o dowód osobisty

Foto: Adobe Stock

Redakcja pokonała ścieżkę zakupu na stronach kilku internetowych sklepów z alkoholem. Do momentu płatności i przekierowana na stronę banków czy innych operatorów finansowych, jedyna kontrola wieku kupującego polegała na kliknięciu w kwadrat przy oświadczeniu, że zapoznaliśmy się z regulaminem lub, że jako osoba pełnoletnia „upoważniam firmę kurierską do odbioru mojego towaru z platformy zakupowej” – to na platformie alkoholeswiata24.

Ta firma w regulaminie zastrzega, że kupujący musi być pełnoletni, ale tego w czasie zakupów - nie sprawdza. Sklep z alkoholem prowadzi też należący do Janusza Palikota browar Tenczynek, który nawet reklamuje się na pierwszej stronie „Zamów piwo online w Browarze Tenczynek”. Żeby kupić tam alkohol, nie trzeba mieć zweryfikowanego konta, nie trzeba nikomu do tego pokazywać dowodu, zakupy są możliwe bez rejestracji. Nikt nie pyta o pokazanie dowodu osobistego, nikt nie patrzy na kupującego, by choć po wyglądzie ocenić wiek. To nowość jeśli chodzi o sposób zakupu.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama