Reklama

W restauracjach coraz drożej, ale klienci nie rezygnują i zamawiają

Średnia cena zamówienia z restauracji z dostawą wzrosła o 17 proc., do 74,8 zł. Cały rynek rośnie, ale to transakcje składane internetowo są jego najdynamiczniejszą częścią.

Publikacja: 04.04.2023 03:00

W restauracjach coraz drożej, ale klienci nie rezygnują i zamawiają

Foto: Adobe Stock

Rynek gastronomiczny zamknął 2022 r. wartością 30,3 mld zł, w tym roku ma urosnąć o 12 proc., do niemal 34 mld zł – wynika z raportu firmy Stava, zajmującej się obsługą dostaw, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W 2022 r. wartość rynku urosła jednak o 17 proc., co pokazuje, że kryzys dosięga po raz kolejny branżę wyjątkowo mocno poszkodowaną przez pandemię.

Dostawy online to już ponad 4 mld zł i rosną szybciej niż cały rynek, prognoza mówi o niemal 14 proc. na 2023 r. Ogółem zamówienia w tym roku mają być już warte niemal 10 mld zł, choć w ubiegłym wartość rynku spadła minimalnie do 8,8 mld zł.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama