Reklama
Rozwiń
Reklama

Akcyza uderzyła w małpki, najtańsze wódki słabną

Wódka wciąż drożeje, więc kupujemy jej coraz mniej. W styczniu i lutym 2022 r. Polacy kupili i wypili o jedną dziesiątą mniej wódki niż przed rokiem.

Publikacja: 20.03.2022 22:33

Akcyza uderzyła w małpki, najtańsze wódki słabną

Foto: Adobe Stock

Opłata od pojemności wstrzymała inwazję małpek na półkach małych sklepów i odwróciła wieloletni trend sprzedaży wódki. Po ciosach w postaci wprowadzenia wyższej akcyzy oraz tzw. podatku małpkowego w ubiegłym roku sprzedaż czystych setek wódki spadła o 23 proc., a największych małpek – nawet o jedną trzecią. Pierwsze dwa miesiące 2022 r. przyniosły kolejne spadki sprzedaży wódki czystej o 9 proc.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama