Brawurowego szusowania zakazuje kodeks

Choć żaden akt prawny nie określa treści kodeksu narciarskiego, to ten zbiór zasad jeżdżenia po stokach i bezpieczeństwa obowiązuje w polskich górach

Pozwy zbiorowe niestraszne firmom

Znikoma część przedsiębiorców zleciła analizy ryzyka. Tylko 7 proc. z nich widzi poważniejsze zagrożenie. Pozew zbiorowy może się skończyć upadłością

Więcej o kredycie przed zawarciem umowy

Kredytodawcy będą mieli więcej obowiązków informacyjnych wobec potencjalnego klienta

Czego nie wolno właścicielom wyciągów

Właściciele wyciągów i dzierżawcy stoków chcą w zimie zarobić jak najwięcej na narciarzach. Często robią to nieuczciwie i łamią przepisy

Walcz o pieniądze za nieudane ferie

Niełatwo uzyskać w polskim sądzie jakiekolwiek zadośćuczynienie za zmarnowany zimą urlop, ale pechowi turyści nie są bez szans. Takie uprawnienie wynika z...

Polacy coraz częściej skarżą się na banki

Nadzór finansowy w 2009 r. dostał blisko 80 proc. więcej zażaleń niż rok wcześniej. Kryzys finansowy przyczynił się do tego, że najwięcej wniosków dotyczy...

Niedozwolone klauzule w umowach ubezpieczenia

PZU ma zapłacić prawie 15 mln złotych kary za stosowanie niedozwolonych klauzul w umowach

Droga z banku do banku wciąż jest długa

Od początku stycznia klienci mogą liczyć na pomoc przy przenoszeniu rachunku z jednej instytucji do drugiej. Jednak procedura nie jest tak przyjazna, jak m...

Uważaj na oferty zbyt tanich wyjazdów

Szał wyprzedaży obejmuje nie tylko sklepy. Kuszą nas też promocje wyjazdów wakacyjno-urlopowych. Trzeba jednak uważać na pułapki w ofertach i pamiętać, że...

Konsument sam musi wypowiedzieć umowę

Tylko konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży konsumenckiej. Nie może go w tym wyręczyć rzecznik konsumentów

Nie można w reklamie deprecjonować konkurencji

Warszawski Okręgowy Sąd Gospodarczy nakazał Link4 przeprosiny za reklamę, która przedstawiając konkurentów jako smutne osoby, wzbudzała niechęć do nich

Koniec dyskryminacji komórek na kartę

Prepaidowcy będą traktowani tak jak stali abonenci. Zyskają ochronę oraz informacje o połączeniach. Warunkiem ma być podanie danych osobowych

Klient ma pełne prawa, choć kupuje z przeceny

Gdy produkty są sprzedawane w promocji, na wyprzedaży czy z przeceny, można je tak samo reklamować, jeśli się okaże, że są wadliwe

Dodatkowe preferencje dla spłacających kredyty

Od 1 stycznia obowiązują atrakcyjne zasady regulowania starych kredytów mieszkaniowych. Warunek jest jeden: trzeba jednorazowo spłacić całe zadłużenie

Konsument dowie się więcej o kredycie

Bank już w reklamie będzie musiał podać istotne parametry oferowanego kredytu

Problemy z odzyskaniem nadpłaconego ubezpieczenia

Mimo wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wszystkie instytucje zwracają klientom nadpłacone składki ubezpieczenia pomostowego

Służby sprawdzą, skąd i kiedy dzwonimy

Operatorzy zbiorą dokładne dane o połączeniach. Mogą udostępniać je służbom specjalnym. Zgoda sądu nie jest potrzebna

Za torbę na zakupy zapłacimy także w sklepach odzieżowych

Po hipermarketach na wprowadzenie opłat za jednorazowe opakowania zdecydowały się sieci z odzieżą. Pierwszą jest Reserved

Konsumenci zyskają więcej praw

Dłuższy czas na rezygnację z zaciągniętej pożyczki. Obowiązkowe wyjaśnienie skutków umowy. Wyliczenie wszystkich opłat na specjalnym druku

Rewolucja w kredytach

Pożyczki i kredyty bankowe zdrożeją, ale za to będą przyznawane na jasnych zasadach