Reklama

Mniej reklamy piwa

Wysokie grzywny dla pijanych żeglarzy. Nie będzie alkoholu na basenach i stadionach. Na ograniczeniach stracą browary i telewizja

Publikacja: 19.11.2010 04:00

Mniej reklamy piwa

Foto: www.sxc.hu

Ministerstwo Zdrowia zakończyło prace nad projektem zmian w [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=1CC6CD6E9A8F4E145842092D8A90ABB6?id=185407]ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi[/link]. Jest gotowy do przyjęcia przez rząd.

Resort zamierza ograniczyć reklamę piwa. Ma jej być dużo mniej w telewizji i radiu. Wszystko z myślą o dzieciach i młodzieży, które coraz częściej sięgają po ten napój.

Picie napojów alkoholowych będzie teraz zakazane już nie tylko w szkołach czy akademikach, ale i na pływalniach oraz stadionach w trakcie imprez sportowych. Pływając żaglówką, kajakiem, łodzią, rowerem wodnym w stanie po użyciu alkoholu, narazimy się w przyszłości na grzywnę (od 20 zł do 500 zł). Jeśli wypijemy więcej (stan nietrzeźwości), zapłacimy nie mniej niż 2,5 tys. zł.

Najwięcej kontrowersji budzi jednak sprawa reklamy. Dziś piwa nie można reklamować między 6 rano a 20 wieczorem. MZ chce wydłużyć czas bez reklamy do godz 23.

– [b]Zmiana godzin emisji reklam i promocji piwa podyktowana jest potrzebą ograniczenia wpływu reklam na małoletnich odbiorców [/b]środków masowego przekazu – tłumaczy „Rz” Marek Romsicki z działu prawnego Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. I argumentuje, że po 2002 r., kiedy zwiększono liczbę godzin emisji reklam piwa, ich liczba wzrosła aż trzykrotnie.

Reklama
Reklama

Odmiennego zdania są ci, którzy mogą stracić na obostrzeniach. – Nie ma racjonalnego uzasadnienia dla wprowadzania takich ograniczeń pod szumnym hasłem ochrony młodzieży przed alkoholem – uważa Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy grupy Żywiec SA. Podkreśla, że to nie reklama decyduje o tym, czy ktoś ma dostęp do alkoholu. W ograniczeniu spożycia przez nieletnich dużo skuteczniejsze byłoby np. wsparcie ze strony rządu w edukacji sprzedawców.

[ramka][b][link=http://blog.rp.pl/goracytemat/2010/11/19/piwo-w-telewizji-godzine-przed-polnoca/]Skomentuj ten artykuł[/link][/b][/ramka]

[b]Czytaj też [link=http://www.rp.pl/artykul/61229,566071_Za-kupienie-nieletniemu-alkoholu-2-5-tys--zl-kary.html]Za kupienie nieletniemu alkoholu 2,5 tys. zł kary[/link][/b]

Ministerstwo Zdrowia zakończyło prace nad projektem zmian w [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=1CC6CD6E9A8F4E145842092D8A90ABB6?id=185407]ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi[/link]. Jest gotowy do przyjęcia przez rząd.

Resort zamierza ograniczyć reklamę piwa. Ma jej być dużo mniej w telewizji i radiu. Wszystko z myślą o dzieciach i młodzieży, które coraz częściej sięgają po ten napój.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama