Reklama
Rozwiń

Szersza kontrola produktów zwierzęcych

Nie tylko hodowcy, ale i sprzedawcy wyrobów pochodzących ze zwierząt udostępnią próbki do kontroli.

UOKiK: Damar z Poznania utrudniał klientom odstąpienie od umowy

Przedsiębiorca z Poznania, zajmujący się sprzedażą bezpośrednią, utrudniał klientom odstąpienie od umowy. Prezes UOKiK uznała, że naruszył w ten sposób zbi...

Co można zrobić, gdy podejrzewamy, że bank chce nas oszukać

Rozmowa | Tomasz Konieczny, radca prawny, Konieczny, Grzybowski, Polak Kancelaria Prawna

Umowy kredytowe: zakazane postanowienia nie mają mocy wiążącej

Najczęściej wątpliwości budzą dodatkowe koszty za monity, a także zasady zmiany oprocentowania.

Ubezpieczenie zwykle podwyższa koszty kredytu

Przy podpisywaniu umowy związanej z pożyczką klientowi próbuje się wciskać produkty, za które później musi słono płacić.

Podczas transakcji online chroń login i hasło

Podczas transakcji online można łatwo ujawnić cenne informacje i tym samym złamać umowę z bankiem.

Umowy z bankami – na co uważać

Klient musi znać wysokość nie tylko oprocentowania, ale i marży, prowizji oraz składki na ubezpieczenie.

UOKiK: Dostawcy wody pobierali niezgodne z prawem opłaty

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Jarocinie pobierało od odbiorców niezgodne z prawem opłaty, a Prochowickie Przedsiębiorstwo Komunalne i Gmina T...

Dłużnicy nie mogą usunąć wpisów w BIG

W ostatnim czasie do rzecznika praw obywatelskich napływa coraz więcej skarg na brak przepisów umożliwiającym dłużnikom usunięcie wpisu zamieszczonego prze...

Szkodliwy zakaz reklamy firm bukmacherskich

Rygorystyczne, ale nieprecyzyjne prawo ciężko wyegzekwować. Mimo to utrudnia ono życie firmom, które zarabiają na typowaniu wyników sportowych.

UOKiK ukarał gminę Katowice za nadużywanie pozycji dominującej na lokalnym rynku usług cmentarnych

Gmina Katowice nadużywała pozycji dominującej na lokalnym rynku usług cmentarnych. Na terenie cmentarzy należących do gminy, usługi pogrzebowe w zakresie k...

Regulamin sklepu internetowego Leroy Merlin wprowadzał klientów w błąd

Można zwracać produkty kompletne, nieuszkodzone, nieużywane – to wprowadzające w błąd postanowienie było stosowane przez Leroy Merlin Polska w regulaminie...

Jak rozwiązać umowę zawartą ze sprzedawcą przez telefon

Na wycofanie się ze zobowiązania złożonego telemarketerowi kupujący książki czy garnki ma dziesięć dni.

MRiRW chce stworzyć krajowy system badania jakości mięsa wieprzowego ?i wyrobów garmażeryjnych

Stworzenie krajowego systemu badania jakości mięsa wieprzowego i wyrobów z niego produkowanych, w tym garmażeryjnych, to pomysł Ministerstwa Rolnictwa.

Podważanie z mocą wsteczną kredytów we frankach a projekty prawa unijnego

Próby kwestionowania z mocą wsteczną kredytów we frankach pozostają w sprzeczności z aktualnymi projektami prawa unijnego – pisze radca prawny.

Konkursy UOKiK dla organizacji pozarządowych

Urząd ogłosił dwa konkursy na zadania publiczne w zakresie upowszechniania i ochrony praw konsumentów, które realizowane będą w 2014 roku. Oferty można skł...

Łódzcy kontrolerzy biletów zostali ukarani przez UOKiK

Spółka kontrolująca bilety w środkach komunikacji miejskiej wysyłała do pasażerów, którzy podróżowali bez ważnego biletu, pisma wzorowane na urzędowych, su...

Kupujący sprawdzi w Internecie historię samochodu

Sprzedaż wraka będzie trudniejsza. Kupujący sprawdzi w Internecie historię samochodu.

Będą nowe zasady reklamacji usług pocztowych

Jeżeli operator nie odpowie na skargę w ciągu 30 dni, to oznacza, że się z nią zgadza.

UOKiK: Plus ukarany grzywną w wysokości 1,8 mln zł

Kampania reklamowa pn. "29 groszy za minutę do wszystkich" wprowadzała konsumentów w błąd.