Reklama
Rozwiń

Provident wprowadzał w błąd pożyczkobiorców. Zapłaci 13 mln zł.

Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji nałożył na spółkę Provident Polska karę blisko 13 mln zł.

UOKiK radzi jak zareklamować imprezę sylwestrową

Spisanie najważniejszych punktów organizowanego wieczoru (ilość ciepłych dań, napojów, rodzaj muzyki) lub nawet ustalenia mailowe ułatwią dochodzenie roszc...

Parabanki pod kontrolą UOKiK

Kilkadziesiąt postępowań dotyczących instytucji finansowych nieobjętych nadzorem prowadzi obecnie Prezes UOKiK. Wydane niedawno decyzje dotyczą spółek Pomo...

Czarny symbol na opakowaniach leków

Ulotki medykamentów podlegających szczególnemu monitoringowi będą specjalnie oznaczone.

14 dni na odstąpienie od umowy przy zakupach przez Internet.

Robiąc zakupy przez Internet czy telefon, będziemy mieli 14 dni na odstąpienie od umowy.

Prawa kupujących w Internecie

Bez wątpienia kupujący on-line mają więcej praw niż konsumenci odwiedzający tradycyjne sklepy. Klienci sklepów internetowych mogą zwrócić pełnowartościowy...

Opłaty interchange za transakcje kartami w dół od Nowego Roku

Klienci nie zauważą obniżki opłaty interchange przy transakcjach bezgotówkowych na zakupach. Odczują zaś podwyżkę usług bankowych.

Wszystko o reklamowaniu usług: Biuro podróży odpowie za obietnice bez pokrycia

Jeśli wykupiliśmy pobyt świąteczny i dostaliśmy mniej, niż nam obiecano, mamy prawo do reklamacji.

Za skradzione futro szatnia zapłaci odszkodowanie

Gdy zaginie odzież przyjęta na przechowanie, można domagać się naprawienia wynikłej stąd szkody.

Gdy bal się nie udał, odzyskamy pieniądze

Jeśli klient rezygnuje z udziału w imprezie noworocznej w ostatniej chwili, nie może oczekiwać od organizatora, że otrzyma zwrot całej wpłaconej kwoty.

Jak złożyć reklamację: Niestaranna usługa bez zapłaty

Jeśli pralnia nie dopierze lub nie wyczyści przyjętej garderoby, klient może oczekiwać zwrotu ceny, którą z góry uiścił.

Jak złożyć reklamację: Fryzjer się nie spisał, będą poprawki

Gdy strzyżenie, farbowanie lub uczesanie nie zostało wykonane prawidłowo, klient ma prawo do poprawki lub zwrotu pieniędzy.

Sąd konsumencki pomoże w sporze szybciej

Zadaniem sądów konsumenckich (stałych polubownych sądów konsumenckich – SPSK) jest rozpatrywanie spraw dotyczących praw majątkowych, wynikających z umów sp...

Spory konsumenckie: Jeden pozew nie wyklucza kolejnego

Stowarzyszenia działające na rzecz konsumentów mogą pozywać firmy za niedozwolone klauzule niezależnie od podobnych postępowań wszczętych przez prezesa UOKiK.

Figi w reklamie LIDL w ocenie Komisji Etyki Reklamy

Komisja Etyki Reklamy rozpatrzyła skargę dot. reklamy radiowej sieci sklepów spożywczych LIDL.

Konsumenci: SKOKi pod lupa UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe na łączną kwotę 300 tys.

Ma być łatwiej o upadłość konsumencką

Sąd oddali wniosek o upadłość konsumenta, gdy ten umyślnie doprowadził do swojej niewypłacalności.

Reklamacja usług pocztowych na nowych zasadach

Jeżeli operator pocztowy nie rozpatrzy skargi klienta w ciągu 30 dni, będzie musiał uznać ją za zasadną.

Produkty mrożone: najnowsza kontrola Inspekcji Handlowej

Wybierając produkty mrożone, warto zwrócić uwagę na ich jakość. Zastrzeżenia najnowszej kontroli Inspekcji Handlowej wzbudziło ponad 30 proc. przebadanych...

Trudno odzyskać pieniądze za towar z pokazu

Przedsiębiorcy sprzedający towary na prezentacjach prowadzonych poza lokalem firmy utrudniają klientom zwrot zakupionych rzeczy.