Reklama
Rozwiń
Reklama

Usługi w hotelu muszą odpowiadać standardom

Hotelowe trzy gwiazdki na Krecie oznaczają gorszą jakość ?niż w Paryżu. Złą obsługę można jednak reklamować zawsze i wszędzie.

Publikacja: 22.08.2014 07:50

Usługi w hotelu muszą odpowiadać standardom

Foto: www.sxc.hu

Każdy usługodawca odpowiada za jakość swoich usług. Jeśli kontrakt został zawarty bezpośrednio z właścicielem obiektu, reklamację należy złożyć u niego. Niezadowolony ze standardu hotelu turysta może zatem złożyć reklamację nie tylko wówczas, gdy w wynajęciu pokoju uczestniczyło biuro podróży. W razie odrzucenia reklamacji pomocy może szukać w Europejskim Centrum Konsumenckim.

W Europie najlepsze hotele trzygwiazdkowe oferują ponoć Austria i Niemcy, a najsłabsze Grecja. Tam trzy gwiazdki odpowiadają raczej standardowi dwóch.

Skąd to zróżnicowanie? Nie ma prawa międzynarodowego, które wprowadzałoby standaryzację usług hotelowych. W poszczególnych krajach gwiazdki przyznają różne podmioty. W Irlandii, Chorwacji czy Włoszech sprawę reguluje państwo, a np. w Niemczech czy Szwajcarii – stowarzyszenia branżowe. Dlatego przed wyjazdem warto sprawdzić w internecie, jakie zasady obowiązują w danym kraju. Można potwierdzić e-mailem, jaki standard oferuje hotel, w którym mamy rezerwację.

W Polsce standard hoteli reguluje rozporządzenie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Przewiduje ono, że pokoje w obiektach jednogwiazdkowych powinny być wyposażone w umywalki (łazienki są na korytarzach), łóżka i szafy. Muszą zapewniać ciepłą wodę i ogrzewanie, a jeżeli budynek ma więcej niż cztery piętra – windę. Pokój jednoosobowy powinien liczyć przynajmniej 8 mkw.

Hotele z dwiema gwiazdkami dysponują nieco większymi pokojami, z łazienką, telefonem i telewizorem. Im wyższa kategoria, tym wyższe i bardzo dokładnie określone wymagania. W trzygwiazdkowych muszą być pokoje klimatyzowane, codziennie sprzątane i wyposażone w drzwi na kartę. W pokojach hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych muszą być lodówka lub minibar oraz suszarka do włosów. W obiektach pięciogwiazdkowych gość musi otrzymać płaszcz kąpielowy. Powierzchnia bez przedpokojów, aneksów barowych i loggii w pokoju jednoosobowym to minimum 14 mkw.

Reklama
Reklama

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych wykaz wymagań dla obiektów hotelarskich powinien być udostępniony na żądanie klienta.

Każdy usługodawca odpowiada za jakość swoich usług. Jeśli kontrakt został zawarty bezpośrednio z właścicielem obiektu, reklamację należy złożyć u niego. Niezadowolony ze standardu hotelu turysta może zatem złożyć reklamację nie tylko wówczas, gdy w wynajęciu pokoju uczestniczyło biuro podróży. W razie odrzucenia reklamacji pomocy może szukać w Europejskim Centrum Konsumenckim.

W Europie najlepsze hotele trzygwiazdkowe oferują ponoć Austria i Niemcy, a najsłabsze Grecja. Tam trzy gwiazdki odpowiadają raczej standardowi dwóch.

Reklama
Sądy i trybunały
Waldemar Żurek ujawnia projekt reformy KRS. Liczy na poparcie prezydenta
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Ważne zmiany dla każdego, kto planuje budowę. Ustawa przyjęta
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama