Usługi w hotelu muszą odpowiadać standardom

Hotelowe trzy gwiazdki na Krecie oznaczają gorszą jakość ?niż w Paryżu. Złą obsługę można jednak reklamować zawsze i wszędzie.

Publikacja: 22.08.2014 07:50

Usługi w hotelu muszą odpowiadać standardom

Foto: www.sxc.hu

Każdy usługodawca odpowiada za jakość swoich usług. Jeśli kontrakt został zawarty bezpośrednio z właścicielem obiektu, reklamację należy złożyć u niego. Niezadowolony ze standardu hotelu turysta może zatem złożyć reklamację nie tylko wówczas, gdy w wynajęciu pokoju uczestniczyło biuro podróży. W razie odrzucenia reklamacji pomocy może szukać w Europejskim Centrum Konsumenckim.

W Europie najlepsze hotele trzygwiazdkowe oferują ponoć Austria i Niemcy, a najsłabsze Grecja. Tam trzy gwiazdki odpowiadają raczej standardowi dwóch.

Skąd to zróżnicowanie? Nie ma prawa międzynarodowego, które wprowadzałoby standaryzację usług hotelowych. W poszczególnych krajach gwiazdki przyznają różne podmioty. W Irlandii, Chorwacji czy Włoszech sprawę reguluje państwo, a np. w Niemczech czy Szwajcarii – stowarzyszenia branżowe. Dlatego przed wyjazdem warto sprawdzić w internecie, jakie zasady obowiązują w danym kraju. Można potwierdzić e-mailem, jaki standard oferuje hotel, w którym mamy rezerwację.

W Polsce standard hoteli reguluje rozporządzenie w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Przewiduje ono, że pokoje w obiektach jednogwiazdkowych powinny być wyposażone w umywalki (łazienki są na korytarzach), łóżka i szafy. Muszą zapewniać ciepłą wodę i ogrzewanie, a jeżeli budynek ma więcej niż cztery piętra – windę. Pokój jednoosobowy powinien liczyć przynajmniej 8 mkw.

Hotele z dwiema gwiazdkami dysponują nieco większymi pokojami, z łazienką, telefonem i telewizorem. Im wyższa kategoria, tym wyższe i bardzo dokładnie określone wymagania. W trzygwiazdkowych muszą być pokoje klimatyzowane, codziennie sprzątane i wyposażone w drzwi na kartę. W pokojach hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych muszą być lodówka lub minibar oraz suszarka do włosów. W obiektach pięciogwiazdkowych gość musi otrzymać płaszcz kąpielowy. Powierzchnia bez przedpokojów, aneksów barowych i loggii w pokoju jednoosobowym to minimum 14 mkw.

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych wykaz wymagań dla obiektów hotelarskich powinien być udostępniony na żądanie klienta.

Każdy usługodawca odpowiada za jakość swoich usług. Jeśli kontrakt został zawarty bezpośrednio z właścicielem obiektu, reklamację należy złożyć u niego. Niezadowolony ze standardu hotelu turysta może zatem złożyć reklamację nie tylko wówczas, gdy w wynajęciu pokoju uczestniczyło biuro podróży. W razie odrzucenia reklamacji pomocy może szukać w Europejskim Centrum Konsumenckim.

W Europie najlepsze hotele trzygwiazdkowe oferują ponoć Austria i Niemcy, a najsłabsze Grecja. Tam trzy gwiazdki odpowiadają raczej standardowi dwóch.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów