To sedno niedawnej uchwały Komisji Etyki Reklamy, która rozpatrywała skargę konsumenta wniesioną przeciwko spółce Suzuki Motor Poland (sygn. akt: K/20/14).
Przedmiotem skargi była reklama telewizyjna pojazdu SUZUKI SX4.
Skarżący podniósł w skardze, iż lektor w trakcie emisji spotu informuje, że auto można kupić za 22400 zł, nie dopowiada jednak, że jest to jedna trzecia faktycznej ceny. Informacja tak owszem została podana, ale drobnym drukiem na dole ekranu.
- Reklama jest nierzetelna bo sugeruje, że auto jest okazyjnie tanie - stwierdził konsument.
Skargę poparł arbiter-referent. Wniósł m.in. o uznanie reklamy za niezgodną z art. 8 i 10 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl których reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy oraz wprowadzać w błąd jej odbiorców, w szczególności w odniesieniu do wartości produktu, jego rzeczywistej ceny, warunków płatności, w szczególności takich jak: sprzedaż ratalna, leasing, sprzedaż na kredyt, sprzedaż okazyjna.