Warto łączyć cele biznesowe i pracownicze

Cele biznesowe towarzyszą pracownikom każdego dnia. Są systematycznie tworzone i przekazywane zespołom, które wiedzą dzięki temu, jakie rezultaty mają osiągnąć, jakie oczekiwania stawia przed nimi firma. Cele osobiste pracowników, są często traktowane przez menedżerów po macoszemu. Jak to zmienić?

Publikacja: 09.03.2018 05:00

Warto łączyć cele biznesowe i pracownicze

Foto: Fotolia

W wielu organizacjach ta kwestia pojawia się jedynie w momencie oceny rocznej, kiedy wykonuje się odpowiednią adnotację i... to tyle. Niska skuteczność takich metod obserwowana jest już od lat. Według badań Deloitte, prawie połowa (48 proc.) ankietowanych pracowników uważa, że oceny roczne nie mają wpływu na efektywność organizacji.

Dużym wyzwaniem dla menedżera jest dopasowanie celów osobistych pracownika do celów biznesowych firmy, najlepiej w taki sposób, by ich osiąganie nakładało się na siebie. Jeśli to niemożliwe, wyzwaniem staje się takie zmotywowanie pracownika, żeby cele firmy były realizowane nawet wtedy, gdy nie pokrywają się z celami pracownika.

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?