Jakie obowiązki dostawców usług cyfrowych

Cyberbezpieczeństwo systemów IT dotyka dziś niemal wszystkich przedsiębiorców. Czasami jednak kwestie cyberbezpieczeństwa wykraczają poza kwestie techniczne i są związane z obowiązkami wynikającymi z prawa. Wówczas niedochowanie zasad bezpieczeństwa może doprowadzić do poważnych problemów finansowych i wizerunkowych firmy.

Publikacja: 27.10.2020 15:45

Jakie obowiązki dostawców usług cyfrowych

Foto: Adobe Stock

Postęp technologiczny przyczynia się do powstawania nowych zagrożeń, w szczególności w zakresie cyberbezpieczeństwa. Jak wynika z danych NASK, w 2019 r. w Polsce zarejestrowano 6 484 potwierdzonych incydentów cyberbezpieczeństwa. To wzrost względem roku 2018 o 70 proc., a wszystko wskazuje na to, że w 2020 r. rekord zostanie znów pobity tylko w pierwszym półroczu NASK zarejestrował 5 230 potwierdzonych incydentów. Praktyka pokazuje, że najbardziej „dochodowymi" dla oszustów ofiarami są przedsiębiorcy. Nie ma w tym nic dziwnego  przedsiębiorca woli zapłacić okup żądany przez cyberprzestępcę, byleby tylko odzyskać dane lub dostęp, który np. oszust zaszyfrował za pośrednictwem malware'a.

Pozostało 92% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP