Program szczepień w zakładach pracy - założenia i wytyczne

W ostatnim tygodniu kwietnia przedsiębiorcy mają poznać szczegóły programu szczepień w zakładach pracy, którego pilotaż ruszy na początku maja. Według Barometru Polskiego Rynku Pracy Personnel Service 14 proc. firm chce stworzyć punkty szczepień dla pracowników. Na spełnienie jakich warunków powinny się przygotować?

Aktualizacja: 28.04.2021 17:06 Publikacja: 28.04.2021 15:51

Program szczepień w zakładach pracy - założenia i wytyczne

Foto: Adobe Stock

Na bazie założeń programu szczepień komunikowanych przez Kancelarię Prezesa RM, Ministerstwo Zdrowia, NFZ i Główny Inspektorat Sanitarny, eksperci W&W Consulting opracowali prawdopodobną listę wytycznych do wdrożenia przez firmy w ciągu zaledwie kilku tygodni.

– Organizacja szczepień będzie spoczywała na pracodawcy, który w pierwszej kolejności powinien przygotować listę chętnych pracowników oraz podjąć współpracę z podmiotem wykonującym działalność leczniczą – np. z siecią przychodni obsługującą zakłady pracy w obszarze medycznym i następnie zgłosić tę współpracę do NFZ poprzez wypełnienie dedykowanego formularza. Co istotne, wszystkie koszty związane z organizacją programu szczepień dla pracowników pokrywa firma, czyli np. te dotyczące zakupu dodatkowego sprzętu czy wynajmu pomieszczeń – mówi Andrzej Bączkowski, Ekspert ds. bezpieczeństwa pracy W&W Consulting.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił