Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.11.2017 11:27 Publikacja: 16.11.2017 11:27
Foto: Fotorzepa, Beata Kitowska
Z początkiem listopada Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa zapowiedział w mediach, że nadzór nad systemem elektronicznego systemu poboru opłat viaTOLL ma przejąć Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD). Pomysł ten już jest krytykowany, gdyż GITD może nie podołać zadaniu. Ponadto takie przejęcie to nie tylko kwestio organizacyjne, technologiczne – potrzebna jest tez zmiana prawa.
Obecnie cały system parobku opłat za przejazd po drogach pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 ton jest w rękach Skarbu Państwa. Jednak system jest obsługiwany przez prywatna firmę. I obecnie trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie firmy, która od listopada 2018 roku będzie obsługiwała ten system. Dlatego przejęcie kontroli nad tym systemem przez GITD musiałyby skutkować unieważnieniem przetargu i przekazaniem systemu instytucji niedoświadczonej w skomplikowanej, technicznej działalności – uważają eksperci z Instytutu Staszica. Ich zdaniem w dalszym ciągu operatorem powinna być prywatna firma.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
mObywatel właśnie udostępnił bezpłatną usługę kwalifikowanego e-podpisu. Są jednak ograniczenia w jego stosowaniu.
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
W tym roku rozpocznie się proces wybierania sędziów Trybunału Konstytucyjnego. To ustalenie koalicyjne - przekaz...
Petycje obywateli do władz, w szczególności te kontrowersyjne, są wykorzystywane do budowania zasięgów w mediach...
Państwa członkowskie Unii Europejskiej będą mogły skrócić okres ważności prawa jazdy dla kierowców w wieku 65 la...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Posłowie pracują nad zmianą przepisów prawa o adwokaturze, które przewidują m.in. wprowadzenie kary ograniczenia...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas