Konsument dostał zwrot pieniędzy za pomyłkową rezerwację lotu

Czeski konsument próbował zarezerwować lot na trasie Praga-Hamburg poprzez popularną, polską platformę pośrednicząca w sprzedaży biletów lotniczych.

Aktualizacja: 25.05.2018 16:15 Publikacja: 25.05.2018 14:44

Konsument dostał zwrot pieniędzy za pomyłkową rezerwację lotu

Foto: Adobe Stock

Otrzymał informację, że z uwagi na problem z dokonaniem płatności, rezerwacja zakończyła się niepowodzeniem. Konsument próbował kontaktować się z firmą telefonicznie w celu wyjaśnienia problemu, jednak bezskutecznie. Potrzebował biletu na następny dzień, w związku z tym, skorzystał z innej platformy. Na lotnisku został poinformowany, że posiada dwie rezerwacje.

Postanowił skorzystać z drugiego biletu, zakupionego bez problemu. Po niedługim czasie konsument otrzymał fakturę od przedsiębiorcy prowadzącego stronę, na której nie udało mu się dokonać rezerwacji, a jego karta została obciążona kwotą 1966,45 CZK (323,48 PLN). Złożył więc pisemną reklamację, żądając zwrotu poniesionych kosztów, która została odrzucona. Polski przedsiębiorca stwierdził, że na ich stronie nie mogło dojść do błędu, a pasażer na lotnisku wykorzystał zakupiony bilet.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Prawo karne
Morderstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Obrońca podejrzanego: nie przyznał się
Ubezpieczenia i odszkodowania
Rekordowe odszkodowanie dla pacjenta. Miał operację kolana, wypisano go bez nogi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Prawo karne
Mieszkanie Nawrockiego. Nieprawdziwe oświadczenia w akcie notarialnym – co na to prawo karne?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem