Zgodnie ze rekomendacją krajowego konsultanta ds. medycyny rodzinnej, wizytę w poradni powinien poprzedzić wywiad telefoniczny z pacjentem, po którym lekarz zdecyduje, czy wizyta na miejscu w poradni jest konieczna, czy wystarczy teleporada.
Podczas wywiadu telefonicznego lekarz ocenia, czy pacjent nie jest zakażony koronawirusem, czy jego problemy zdrowotne wymagają wizyty w poradni, czy też będzie można pomóc mu podczas rozmowy telefonicznej, a także - czy w danym przypadku nie zachodzi stan zagrożenia życia.
Czytaj też: Teleporady zostaną po zarazie
Zdalne konsultacje z pacjentem można realizować, gdy telewizyta nie przyczyni się do pogorszenia stanu zdrowia pacjenta ze względu na opóźnienie rozpoznania stanu chorobowego lub brak zastosowania właściwego postępowania diagnostyczno-leczniczego, a pacjent otrzyma wystarczającą pomoc zdalnie, bez konieczności osobistego kontaktu z lekarzem.
- Teleporada nie może skutkować pogorszeniem stanu zdrowia pacjenta - zaznacza NFZ.