Zdarza się, że standard usług świadczonych przez biura podróży odbiega od oferty katalogowej. Dlatego turyści na urlop powinni zabrać ze sobą umowę, program imprezy, katalog oraz warunki uczestnictwa. Pomoże im to w sprawdzeniu, czy biuro wywiązuje się ze zobowiązań. Jeśli w trakcie imprezy stwierdzą wadliwe wykonywanie umowy, powinni od razu zawiadomić o tym biuro.
Część niedociągnięć organizatora można naprawić w trakcie urlopu. Reklamacje można złożyć np. u rezydenta. Niezadowolony turysta będzie mógł domagać się odszkodowania także po powrocie z wycieczki. Ma na to 30 dni.
W reklamacji trzeba dokładnie opisać wady wyjazdu. Należy dołączyć też jak najwięcej dowodów, którymi mogą być zdjęcia (np. grzyba na suficie łazienki), oświadczenia innych osób, kopie rachunków (np. za leżaki, których wypożyczenie na plaży miało być bezpłatne).
Nieudane wakacje? Możesz żądać odszkodowania
UOKiK i "Rzeczpospolita" zapraszają na cotygodniowy cykl porad dla konsumentów, którzy planują urlop z biurem podróży. Dziś porady udziela Krzysztof Lehmann z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.