Reklama

Reklamy Ibupromu zakazane przez „rozsadzający ból głowy”

Podawana w reklamach Ibupromu informacja, że jest on skuteczny nawet w przypadku „rozsadzającego bólu głowy” może wprowadzać w błąd - stwierdził Główny Inspektor Farmaceutyczny i zakazał emisji spotów reklamujących Ibuprom.

Publikacja: 29.07.2014 15:40

Reklamy Ibupromu zakazane przez „rozsadzający ból głowy”

Foto: www.sxc.hu

Ibuprom to popularny lek przeciwzapalny i przeciwbólowy. Jego reklamy stacje telewizyjne emitowały przez cały rok. Główny Inspektor Farmaceutyczny Zofia Ulz uznała, że treść spotów narusza przepis art. 53 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt leczniczy obiektywnie oraz informować o jego racjonalnym stosowaniu.

Poszło o kilka sformułowań użytych w przekazie reklamowym: „nawet rozsadzający ból głowy", „IBUPROM z inhibitorem COX" oraz „koncentruje swoją maksymalną moc i uderza we wszystkie punkty bólu".

GIF przypomina, że zgodnie z art. 56 pkt 2 Prawa farmaceutycznego zabroniona jest reklama produktów leczniczych zawierającej informacje niezgodne z Charakterystyką Produktu Leczniczego. Tymczasem informacja, z której wynika, że Ibuprom leczy „nawet rozsadzający ból głowy" nie odpowiada tej charakterystyce.

- Jako wskazania wymieniono tam bowiem leczenie bólu słabego lub umiarkowanego, brak natomiast wskazań do stosowania w leczeniu bólu rozsadzającego – twierdzi Zofia Ulz.

Z kolei informacja „IBUPROM z inhibitorem COX" może wprowadzać odbiorców reklamy w błąd przez to, że sugeruje, iż tylko Ibuprom jest lekiem zawierającym wyróżniający go składnik: inhibitor COX. - Do inhibitorów COX zalicza się też inne niesterydowe leki przeciwzapalne np. diklofenak, naproksen, indometacynę – pisze GIF w uzasadnieniu swojej decyzji.

Reklama
Reklama

Sformułowanie „koncentruje swoją maksymalną moc i uderza we wszystkie punkty bólu" sugeruje zaś, że Ibuprom posiada maksymalną moc działania, podczas gdy na rynku dostępne są produkty zawierające większe dawki substancji czynnej.

Zofia Ulz nakazała producentowi leku, firmie USP Zdrowie, zaprzestania niezgodnej z przepisami reklamy Ibupromu i nadała swojej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Ibuprom to popularny lek przeciwzapalny i przeciwbólowy. Jego reklamy stacje telewizyjne emitowały przez cały rok. Główny Inspektor Farmaceutyczny Zofia Ulz uznała, że treść spotów narusza przepis art. 53 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt leczniczy obiektywnie oraz informować o jego racjonalnym stosowaniu.

Poszło o kilka sformułowań użytych w przekazie reklamowym: „nawet rozsadzający ból głowy", „IBUPROM z inhibitorem COX" oraz „koncentruje swoją maksymalną moc i uderza we wszystkie punkty bólu".

Reklama
Prawo w Polsce
Jest kolejne weto prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o tzw. lex Kamilek
Podatki
Skarbówka przywróci termin na zgłoszenie rodzinnego spadku lub darowizny
Praca, Emerytury i renty
Święczkowski nie odpuszcza Tuskowi ws. emerytów. Chodzi o 1200 zł podwyżki
W sądzie i w urzędzie
Porażka nabitych w Amber Gold. Sąd oddalił ich roszczenia
Sądy i trybunały
Sąd Najwyższy wyjątkowo nierychliwy. Orzeczenie zapadło po... 57 latach
Reklama
Reklama