Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.06.2025 06:45 Publikacja: 22.01.2025 20:34
Foto: Adobe Stock
Od 1 stycznia br. wszedł obowiązek korzystania z e-Doręczeń przez podmioty publiczne (m.in. ZUS, NFZ, samorządy, urzędy skarbowe) wskazane w ustawie oraz zawody zaufania publicznego, czyli: adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi, doradcy restrukturyzacyjni, notariusze oraz rzecznicy patentowi. System ma zastąpić tradycyjne papierowe awizo i doręczenia listów poleconych za potwierdzeniem odbioru. W założeniu ma to usprawnić każdy proces administracyjny, sądowy i cywilny, jako usługa zaufania. Oznacza to tyle, że nadawca i odbiorca są identyfikowani (ich tożsamość jest sprawdzana) i nikt nie powinien przejąć ich adresów ani podszyć się pod nich. Poza tym zaufany dostawca usługi ma umożliwiać pobranie dowodu wysyłania i doręczenia korespondencji, niemożliwa jest także zmiana treści korespondencji w drodze między nadawcą a odbiorcą. Zgodnie z warunkami i zasadami świadczenia usług Operatora Wyznaczonego, którym jest Poczta Polska, przesyłka całkowicie elektroniczna, wysłana za pomocą PURDE, powinna trafić do adresata w ciągu 24 godzin.
Wolny piątek po Bożym Ciele byłby gratką dla fanów długich weekendów, ale w tym roku trzeba byłoby wziąć na ten...
Resort infrastruktury przygotował projekt nowelizacji rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych. Co się zmi...
Od lipca ruszają wypłaty renty wdowiej. Na przelewy czeka ponad milion seniorów, którzy już złożyli wnioski o no...
W czerwcu niektórzy rodzice mogą otrzymać 800 plus nieco wcześniej niż wynika z harmonogramu. Jest też grupa, do...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Rząd opublikował projekt deregulacji ustawy emerytalnej, który zmienia zasady wypłaty zasiłku pogrzebowego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas