Reklama

Orzekanie niepełnosprawności - chorzy czekają na zmiany

Europejski Program Operacyjny PO WER, choć w założeniu miał wesprzeć zmiany w polskim systemie orzekania o niepełnosprawności, może je znacznie opóźnić.

Aktualizacja: 04.11.2016 07:30 Publikacja: 04.11.2016 07:13

Orzekanie niepełnosprawności - chorzy czekają na zmiany

Foto: www.sxc.hu

System orzecznictwa o niepełnosprawności wymaga pilnych zmian. Dyskusje trwają od lat. Analiza systemu orzecznictwa ma być przeprowadzona w ramach Europejskiego Programu Operacyjnego PO WER.

– Czas realizacji tego projektu wynosi do 24 miesięcy. W tym czasie należy opracować rekomendacje modelu orzecznictwa. Do faktycznych zmian w prawie potrzeba więc będzie jeszcze więcej czasu – mówił Piotr Krasuski, dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Rozwoju, na posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu ds. Osób Niepełnosprawnych. I dodał, iż Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zobowiązało się do tego, że rekomendacje będą wiążące. Nie będzie więc można odstawić ich na półkę i nie wprowadzić w życie. Bez projektu ustawy Polska straciłaby europejskie środki w wysokości 9 mln zł. Procedura wyłaniania podmiotu, który wypracuje rekomendacje, ruszy w grudniu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama