Reklama

Suicydolog: Gdy ktoś zostaje skompromitowany, rozwiązaniem wydaje się zniknięcie

Jeżeli ktoś został ośmieszony w klasie w latach 80. czy 90., wiedzieli o tym koledzy z klasy, część szkoły i może parę osób na osiedlu. Dziś młodzi ludzie korzystają z AI, przerabiają zdjęcia kolegów czy koleżanek, tworzą z nich np. filmy pornograficzne, które może obejrzeć cały świat. Ktoś zostaje skompromitowany i ma świadomość, że nie może tego zatrzymać. Rozwiązaniem wydaje się zniknięcie - mówi ks. Tomasz Trzaska, suicydolog.

Publikacja: 31.10.2025 06:03

Suicydolog: Gdy ktoś zostaje skompromitowany, rozwiązaniem wydaje się zniknięcie

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Można, ot tak, zniknąć z tego świata bez słowa?

Nie do końca. Osoby, które chcą rozstać się ze swoim życiem, bo nie wytrzymują bólu, w zdecydowanej większości przypadków wysyłają jakieś sygnały. Jednak nie zawsze są one jasne i czytelne. Nie zawsze otoczenie takiej osoby, czyli rodzina, przyjaciele, widzą w tych sygnałach zagrożenie. Są takie przypadki, gdy ludzie znikają i dopiero potem bliscy analizują, mówią, że niczego niepokojącego nie widzieli. Natomiast ze strony osoby w kryzysie zawsze jest tak, że te sygnały słabsze lub silniejsze są.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Mężczyźni pięć razy częściej niż kobiety popełniają samobójstwo
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Plus Minus
Czemu Europa musi uważać na pomysł budowy tunelu między USA a Rosją
Plus Minus
Pułkownik Krawczyk: Na poziomie służb specjalnych już trwa konflikt Polska-Rosja
Plus Minus
Tomasz P. Terlikowski: Słowa papieża doskonale pasują do działań Brauna
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Plus Minus
Kataryna: Rząd Tuska za wszelką cenę chce posłać Zbigniewa Ziobrę do więzienia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama