Reklama
Rozwiń

Adwokat o doręczeniach elektronicznych: Pełnomocnik będzie musiał mieć dwa konta

W okresie przejściowym, który ma trwać sześć lat, adwokaci i radcowie prawni będą musieli się posługiwać trzema mechanizmami doręczeń elektronicznych – mówi prof. adw. Grzegorz Sibiga z INP PAN, partner w kancelarii Konarski, Traple i Wspólnicy.

Publikacja: 03.11.2023 07:10

Adwokat o doręczeniach elektronicznych: Pełnomocnik będzie musiał mieć dwa konta

Foto: Adobe Stock

Na co profesjonalni pełnomocnicy muszą się przygotować po 10 grudnia 2023 r.?

Do tego dnia każdy radca prawny i adwokat musi złożyć wniosek o założenie i uaktywnić adres do doręczeń elektronicznych. Od tego dnia będzie obowiązany posługiwać się nim w kontaktach z organami administracji publicznej i podatkowymi, nie licząc rzadkich spraw z innymi organami kontroli państwowej. Powstanie obowiązek założenia i uaktywnienia konta w publicznej usłudze, przez serwis Ministerstwa Cyfryzacji, a później stałego obsługiwania tej skrzynki, gdy chodzi o przyjmowanie doręczeń. Wprowadzony jest wręcz przymus dla radców prawnych i adwokatów posługiwania się tym adresem i korzystania z powiązanej z nim publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono