Adwokat o doręczeniach elektronicznych: Pełnomocnik będzie musiał mieć dwa konta

W okresie przejściowym, który ma trwać sześć lat, adwokaci i radcowie prawni będą musieli się posługiwać trzema mechanizmami doręczeń elektronicznych – mówi prof. adw. Grzegorz Sibiga z INP PAN, partner w kancelarii Konarski, Traple i Wspólnicy.

Publikacja: 03.11.2023 07:10

Adwokat o doręczeniach elektronicznych: Pełnomocnik będzie musiał mieć dwa konta

Foto: Adobe Stock

Na co profesjonalni pełnomocnicy muszą się przygotować po 10 grudnia 2023 r.?

Do tego dnia każdy radca prawny i adwokat musi złożyć wniosek o założenie i uaktywnić adres do doręczeń elektronicznych. Od tego dnia będzie obowiązany posługiwać się nim w kontaktach z organami administracji publicznej i podatkowymi, nie licząc rzadkich spraw z innymi organami kontroli państwowej. Powstanie obowiązek założenia i uaktywnienia konta w publicznej usłudze, przez serwis Ministerstwa Cyfryzacji, a później stałego obsługiwania tej skrzynki, gdy chodzi o przyjmowanie doręczeń. Wprowadzony jest wręcz przymus dla radców prawnych i adwokatów posługiwania się tym adresem i korzystania z powiązanej z nim publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Opiekujesz się chorym rodzicem? Sprawdź, kiedy przysługuje zasiłek opiekuńczy
W sądzie i w urzędzie
Czy poświadczony notarialnie odpis wystarczy do wpisu w księdze? Wyrok trzech sędziów SN
Praca, Emerytury i renty
Rząd samodzielnie ustali wysokość minimalnego wynagrodzenia w 2026 roku
Prawo karne
Czy Braun dopuścił się „kłamstwa oświęcimskiego"? Prawnicy nie mają wątpliwości
Praca, Emerytury i renty
Będzie więcej dni wolnych na opiekę nad dzieckiem? Minister odpowiada
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama