Zakaz korzystania z reklamy, a także zakaz pozyskiwania sobie klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu, dotyczy adwokatów. Szczegóły określa § 23a [link=http://www.rp.pl/temat/412810.html]kodeksu etyki adwokackiej[/link].
Mecenas może tylko informować o swojej działalności zawodowej. Informacja ta musi być rzetelna, zgodna z przepisami o ochronie konsumentów i zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Przepisy określają dokładnie, gdzie i w jakich sytuacjach można podawać taką informację i co może ona zawierać.
Można ją m.in. podawać w książkach telefonicznych i adresowych oraz na stronach internetowych i w broszurach. Po spełnieniu odpowiednich wymagań niektóre informacje mogą się znaleźć w prasie. Wolno też adwokatom podać dane na firmowym szyldzie.
Jeszcze ostrzejszy od adwokackiego zakaz reklamowania mają notariusze. Wynika on z [link=http://www.rp.pl/temat/415712.html]kodeksu etyki zawodowej notariusza[/link], którego § 7 mówi wprost, że „niedopuszczalna jest indywidualna reklama kancelarii notarialnej”.