Reklama

Po awans do nowej pracy

Prawie siedmiu na dziesięciu polskich pracowników planuje w tym roku zmianę pracy. Chcą poszukać lepszych zarobków i wyższego stanowiska, choć na awans liczą też często u obecnego pracodawcy.

Publikacja: 19.06.2013 00:21

Po awans do nowej pracy

Foto: Fotorzepa, Kuba Krzysiak Kuba Krzysiak

Prawie połowa pracujących Polaków przymierza się w tym roku do zdobycia nowych umiejętności i kwalifikacji, które wzmocnią ich pozycję na rynku pracy. To dużo powyżej  światowej i regionalnej średniej – wynika z danych agencji Kelly Services, która na przełomie roku zbadała opinie i plany dotyczące kariery ponad 120 tys. pracowników na świecie, w tym 1000  w Polsce.

– Pracownicy w coraz większych stopniu są świadomi tego, że zarządzanie własnymi umiejętnościami, zdolnościami i wiedzą pozwolą im zabezpieczyć ich zawodową przyszłość w   dynamicznie zmieniającym się środowisku prac – twierdzi Agnieszka Walter, dyrektor generalna  Kelly Services w Polsce.

Badanie dowodzi, że zarówno pod względem chęci rozwoju, jak i ambicji zawodowych polscy specjaliści wyraźnie wybijają się ponad przeciętną. Przynajmniej w deklaracjach. Według nich prawie dwie trzecie Polaków liczy, że nowe umiejętności i szkolenia stworzą im szansę awansu u obecnego pracodawcy. Jednak niewiele mniej, bo ponad połowa badanych, chce inwestować w swój rozwój, szykując się na wyższe stanowisko w nowym miejscu pracy.

Nic dziwnego, bo prawie siedmiu na dziesięciu polskich uczestników badania planuje w tym roku zmianę pracy. Co więcej, prawie 60 proc. bardzo często myśli o rozstaniu się z obecnym pracodawcą. A co trzeci przyznaje, że jest teraz mniej lojalny wobec swej firmy niż przed rokiem.

Jak ocenia Agnieszka Walter, do większej aktywności zachęcają specjalistów niewielkie wprawdzie, ale już widoczne oznaki ożywienia na rynku pracy. Polacy oswoili się z kryzysem, który nie powstrzymuje już ludzi przed szukaniem nowej pracy. Coraz więcej specjalistów zaczyna się rozglądać za lepiej płatnym zajęciem, zwłaszcza ci pracujący w dużych miastach, gdzie bezrobocie nie jest tak dotkliwe.

Reklama
Reklama

Wielu z nich na bieżąco przegląda oferty zatrudnienia i chętnie umawia się na rozmowy rekrutacyjne, choć nie są w 100 proc. przekonanym do zmiany pracy. Chcą raczej  sprawdzić swoją pozycję na rynku pracy, choć jeśli trafi się ciekawa propozycja, to  są gotowi ją przyjąć.

Badanie potwierdza, że z obecnej firmy najczęściej „wypychają" Polaków słabe zarobki i kiepska jakość zarządzania, co w praktyce często sprowadza się do oceny  bezpośrednich przełożonych. Nie bez powodu popularne w HR powiedzenie głosi, że ludzie przychodzą do firm, ale odchodzą od szefów.

Wyniki badania potwierdzają   niezbyt dużą mobilność polskich specjalistów, szczególnie w kraju. Jesteśmy znacznie mniej skłonni do przeprowadzki „za pracą" do innego miasta niż przeciętny pracownik na świecie czy w naszym regionie.

Za to deklarujemy znacznie większą niż oni gotowość do szukania lepiej płatnej pracy za granicą, nawet na innym kontynencie. – Relokacja w Polsce nie zapewnia zwykle tak dużego skoku zarobków, jak wyjazd za  granicę – zwraca uwagę Agnieszka Walter.

Praca
O dobre zarobki najtrudniej na obrzeżach województw
Praca
Regulacyjny kij pomoże zwiększyć udział kobiet we władzach firm
Praca
Amerykańskie Zetki mniej wierzą w siłę dyplomu i obawiają się AI
Praca
Szefowie zachodnich firm stawiają na inwestycje w AI
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama