– Chcemy promować partnerstwo, współpracę oraz różnorodność w biznesie – mówi Katarzyna Twarowska, prezes i jedna z założycielek utworzonej niedawno Fundacji Liderek Biznesu. Wśród swych celów fundacja wymienia m.in. promocję udziału kobiet w zarządach (choć bez obowiązkowych kwot dla pań) oraz wspieranie przedsiębiorczości kobiet i rozwoju młodych talentów.
Coraz większy wybór
Fundacja Liderek Biznesu to najnowsze z inicjatyw, które mają wspierać ambicje zawodowe oraz przedsiębiorczość polskich kobiet. A przy okazji ułatwić im networking, czyli budowanie sieci przydatnych kontaktów, na co wielu paniom łączącym karierę z obowiązkami rodzinnymi brakuje czasu.
Czasem na takie wsparcie mogą liczyć w ramach swej firmy – np. pracując w spółkach grupy GE (np. w BPH), mogą włączać się do GE Women's Network. Wśród polskich firm wyróżnia się tu grupa PZU, gdzie od lata 2013 r. działa Stowarzyszenie Kobiet PZU.
Jednak większość pań planujących karierę musi poszukać grupy wsparcia na zewnątrz. Z tym jednak nie powinno być już problemów, bo kobiecych stowarzyszeń i i klubów przybywa. Niektóre skierowane są do ściśle określonych grup, jak np. PWNet (Professional Women Network), która zrzesza ok. 100 doświadczonych menedżerek i właścicielek firm.
– Rosnąca liczba inicjatyw kobiecych to obiecujący trend, który dowodzi, że kobiety czują potrzebę dostępu do wiedzy, rozwoju oraz networkingu – twierdzi Agnieszka Bilińska, współzałożycielka i dyrektor zarządzająca Vital Voices Poland, fundacji, która organizuje polską edycję amerykańskiego programu kobiecego mentoringu, Vital Voices. Co roku kilkunastu ambitnym Polkom daje on szansę bezpłatnego udziału w dwutygodniowym programie szkoleniowo-rozwojowym.