Pekin, Buenos Aires, a może Las Vegas? Te i dziesiątki innych miast na całym świecie mają do wyboru zwycięzcy konkursu na pracownika roku w warszawskich hotelach Sheraton i Westin. Nazwiska tegorocznych laureatów zostaną ogłoszone podczas firmowego przyjęcia w najbliższą niedzielę. Tradycyjnie nagrodą dla zwycięzców jest zagraniczna podróż do któregoś z 900 hoteli sieci Starwood Hotels & Resorts na całym świecie.
Bliżej, bo na weekendowy pobyt w którymś z sześciu hoteli firmy w Polsce, wyjeżdżają zwycięzcy konkursu na pracownika miesiąca. Spośród nich menedżerowie wybierają potem pracownika roku.
Ten pomysł nagradzania najlepszych od kilkudziesięciu lat sprawdza się w hotelach Starwoods Hotels & Resorts, a w Polsce od początku działalności warszawskiego Sheratona, czyli od połowy lat 90.
[wyimek]12,5 proc. pracodawców, w tym prawie co piąta duża firma, nagradza swych najlepszych pracowników materialnymi prezentami [/wyimek]
Jak jednak wynika z badań krakowskiej firmy Advisory Group test Human Resources, konkursy lub wewnętrzne rankingi najlepszych pracowników nie są u nas zbyt popularne – organizuje je mniej niż jedna dziesiąta firm. Po części może być to efekt braku dobrych pomysłów na nagrodę w takim konkursie, która powinna być atrakcyjna, nie rujnując przy tym finansów firmy.