Praca „na słuchawce” wymaga wszechstronności i myślenia

Od dziesięciu lat rekrutuję do różnych firm z branży outsourcingu. Mam więc pewną wizję tego rynku i spostrzeżenia, którymi chciałem się podzielić i które, mam nadzieję, pomogą menedżerom w podejmowaniu decyzji w obszarze personalnym.

Aktualizacja: 05.09.2017 22:09 Publikacja: 05.09.2017 20:28

Praca „na słuchawce” wymaga wszechstronności i myślenia

Foto: materiały prasowe

Wydaje się to szczególnie istotne obecnie, gdy z roku na rok ta branża w Polsce się rozrasta i coraz trudniej jest znaleźć kandydatów, którzy nie tylko chcieliby się z nią związać na dłużej, ale choćby przepracować w niej przez kilka miesięcy, aby zarobić na wakacje. Same firmy dwoją się i troją, aby zachęcić, szczególnie młodych, do pracy u nich. Niestety, coraz częściej z mizernym skutkiem. Co jest przyczyną takie sytuacji?

Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest oczywiście spadające bezrobocie i wręcz wysyp bardzo atrakcyjnych ofert pracy w większości branż. Najważniejszy powód leży jednak w przeszłości samej branży outsourcingowej – z powodu kilku nieuczciwych graczy praca „na słuchawce" została mocno zdeprecjonowana i znalazła się u młodych na samym końcu listy wyboru zajęcia stałego oraz tymczasowego.

Tymczasem branża outsourcingu to nie tylko konsultanci „na słuchawce", ale również szefowie ich zespołów (team leader), trenerzy czy też kierownicy projektów odpowiadający za współpracę z poszczególnymi klientami. To wbrew pozorom niezwykle interesująca branża, która nie tylko daje możliwość rozwoju osobistego, a także ciekawych awansów.

Zacznę jednak od konsultantów. Ze względu na zakres projektów prowadzonych dla różnorodnych klientów klasyczne call center już de facto nie istnieje. Dzisiaj osoba pracująca „na słuchawce" musi być maksymalnie wszechstronna i do tego myśląca, gdyż skrypty rozmów, nawet te najbardziej rozbudowane, nie są w stanie zastąpić logicznie myślącego człowieka.

Nie jest więc prawdą, że typowy konsultant, dzwoniąc do klienta, po prostu „klepie" to, co mu się pojawia na ekranie. Bazuje na skrypcie, ale rynek oczekuje już dzisiaj więcej człowieczeństwa niż automatyzacji. Z tego jasno wynika, że istnieje możliwość rozwoju własnej inteligencji każdego konsultanta, jeśli tylko będzie chciał się wykazać, robiąc coś choć trochę ponad wyznaczone ramy.

W ten właśnie sposób przedstawiam na wstępie pracę „na słuchawce". Zazwyczaj dorzucam do tego kilka przykładów kandydatów, którzy właśnie dzięki telefonicznej pracy z klientem odnoszą dzisiaj ogromne sukcesy w sprzedaży. Są w stanie łatwiej dotrzeć do nowych firm i tak sprawnie przeprowadzić rozmowę, że umówienie spotkania biznesowego staje się dziecinnie proste. A to jest niezwykle cenna umiejętność, wręcz nie do przecenienia dla kogoś pracującego w sprzedaży.

Kolejnym etapem w karierze dla osób chcących się związać z branżą outsourcingową jest stanowisko szefa zespołu, czyli team leadera, ale o tym napiszę już za tydzień.

Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!