Takie postępowanie w sprawach świadczeń emerytalnych co do zasady wszczyna się na podstawie wniosku zainteresowanego. Na samym podaniu sprawa się nie kończy.
Osoba, która ubiega się o świadczenie, ma jeszcze przed sobą za zadanie udokumentowanie okresów zatrudnienia i ubezpieczenia pozwalających na uzyskanie emerytury.
Co jest dowodem w sprawie?
[b]Do celów emerytalno-rentowych dokumentami potwierdzającymi okres zatrudnienia jest pisemne zaświadczenie zakładu pracy (pracodawcy) i świadectwo pracy lub legitymacja ubezpieczeniowa[/b] zawierająca odpowiednie wpisy (datę rozpoczęcia i zakończenia pracy, rodzaj wykonywanej pracy i jej wymiar, pieczątkę zakładu pracy oraz podpis i pieczątkę służbową pracodawcy lub upoważnionego pracownika).
Dowodem jest też wydane przez ZUS potwierdzenie, a także stosowne orzeczenie sądu. Kiedy ZUS sam potwierdza okresy ubezpieczenia oraz podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne?