Raporty, które zostały zlecone przez komisję, opierają się na danych przekazywanych przez Facebooka, Twittera i Google na temat rosyjskiej kampanii mającej na celu wywarcie wpływu na wybory prezydenckie w USA w 2016 roku oraz generalnie na politykę amerykańską. Badacze przeanalizowali ponad 10 milionów tweetów, 116 000 postów na Instagramie, 61 000 wpisów na Facebooku i 1000 filmów opublikowanych przez rosyjską rządową Internet Research Agency (IRA).
Czytaj także: USA: Rosyjskie trolle szerzyły propagandę antyszczepionkową
Według raportów, które przygotowane zostały w ramach projektu Uniwersytetu Oksfordzkiego Computational Propaganda i firmy Graphika i przez firmę New Knowledge wspólnie z badaczami Uniwersytetu Columbia i firmy Canfield Research L.L.C , tego rodzaju poczynania były najbardziej nasilone podczas kampanii przed amerykańskimi wyborami prezydenckimi w 2016 roku, i są kontynuowane do chwili obecnej.