Mentzen kosi na kanale: miliony wyświetleń, suty zarobek

Ile Sławomir Mentzen mógł zarobić na „grillowaniu” Karola Nawrockiego i Rafała Trzaskowskiego na YouTubie? 78 tys. zł, a może trzy razy więcej?

Publikacja: 27.05.2025 19:16

Sławomir Mentzen

Sławomir Mentzen

Foto: PAP/Tytus Żmijewski

Sławomir Mentzen, poseł Konfederacji, który w pierwszej turze wyborów uzyskał trzeci wynik, zaprosił do rozmowy dwóch kandydatów na prezydenta RP: Karola Nawrockiego i Rafała Trzaskowskiego. Jak tłumaczył, spotkania te miały mu pomóc w podjęciu decyzji o tym, któremu z kandydatów udzielić poparcia w drugiej turze, i zachęcić do tego także wyborców, którzy 18 maja głosowali na niego. 

Czytaj więcej

Jacek Nizinkiewicz: Prezydent Nawrocki, czyli PiS walczy o powrót do władzy

Duży sukces rozmów Mentzena z kandydatami na urząd prezydenta

Obie rozmowy, które nazwał „grillowaniem”, przeprowadził na swoim kanale na YouTube, który prowadzi od 2017 r. Przyniosły mu wielomilionową oglądalność. Rozmowa z Karolem Nawrockim z 22 maja – jak pokazuje raport Social Blade, który gromadzi dane z profili w mediach społecznościowych – dała mu dodatkowych 86 tys. nowych subskrybentów. Z kolei wywiad z Rafałem Trzaskowskim z 24 maja pozwolił mu pozyskać kolejne 87 tys. subskrybentów i przebić milion. Jak pokazują statystyki – grupa ta ciągle rośnie. Kilka dni temu Mentzen triumfował na portalu X: „4 079 988 wyświetlenia rozmowy z Trzaskowskim w 48 godzin”. Obecnie wyświetleń jest już 4,7 mln.

Oba wywiady – półtoragodzinne – zebrały także dużą sympatię widzów. „Bardzo proszę o więcej wywiadów z politykami w takiej formie. Takie rozmowy są znacznie cenniejsze niż przekrzykiwanie się w TV czy sejmie”, „I to się nazywa debata! Tutaj więcej się dowiedziałem niż z jakichkolwiek debat w całych tych telewizjach, gdzie ludzie mieli się wypowiadać po 1 minucie...!”  czytamy w komentarzach na kanale Mentzena.

Na rozmowach z Nawrockim i Trzaskowskim Mentzen mógł zarobić ok. 18 tys. euro

Sukces w internecie to także wymierny efekt finansowy. Mentzen nie ujawnił, ile zarobił, chwali się jedynie oglądalnością. Wysłaliśmy o to pytania na poselski adres Sławomira Mentzena, pytając go także o to, czy planuje kontynuować wywiady z politykami, a także do kogo należy kanał na YouTube (nie ujawnia lub nie odznacza wpływów z tego kanału w poselskich oświadczeniach majątkowych). Odpowiedzi nie otrzymaliśmy. Nasz kontakt do Wojciecha Machulskiego, rzecznika sztabu wyborczego Mentzena, również pozostał bez odpowiedzi. Postanowiliśmy sami oszacować, ile polityk mógł zarobić na tych dwóch wywiadach.

Mentzen podał na X, że jego rozmowa z Trzaskowskim osiągnęła 4 mln wyświetleń i zajęła pierwsze miejsce w karcie „Na czasie”, natomiast wywiad z Nawrockim zdobył 4,4 mln wyświetleń i znalazł się na drugim miejscu. Te dane pozwalają w przybliżeniu obliczyć możliwe przychody z reklam na podstawie standardowego modelu monetyzacji YouTube’a.

Czytaj więcej

Co zrobić, gdy coś zniknie z internetu? YouTube to dziś wielkie archiwum

Wypłaca on twórcom przychody z reklam na podstawie wskaźnika CPM (Cost Per Mille), czyli kwoty zarobionej za każde 1000 wyświetleń. CPM zależy od wielu czynników, takich jak np. tematyka treści. Średni CPM dla treści politycznych waha się od 2 do 5 euro za 1000 wyświetleń. Ale dzięki bardzo wysokiej oglądalności wywiadów Mentzena, zakładając, że mogło być to nawet 4 euro za 1000 wyświetleń, można założyć, że wywiad z Rafałem Trzaskowskim mógł „zarobić” nawet 16 tys. euro, a z Nawrockim – nawet 17 tys. euro co daje ok. 33 tys. euro. YouTube zatrzymuje około połowy przychodów z reklam, więc sam Mentzen mógł zarobić ok. 18 tys. euro. A więc ok. 76 tys. zł.

Zarobek posła Konfederacji będzie jeszcze większy, bo wywiady wciąż cieszą się popularnością

Ale według wyliczeń Jacka Gadzinowskiego, youtubera, eksperta od  sieci, kwota ta może wynosić nawet 250 tys. zł.Czas się odprężyć i przyzwyczaić. Własne media, umiejętność wzbudzania emocji oraz biegłość w social mediach będą kluczowe nie tylko w polityce, ale i w biznesie. To, co obserwowaliśmy, było jedynie poligonem doświadczalnym. Pytanie czy wyciągniemy z tego wnioski, czy będziemy to spłycać do walk plemiennych. Biznes na pewno powinien przestudiować tą kampanię i radykalną zmianę w komunikacji mediowej (bye bye media tradycyjne)”  napisał na portalu LinkedIn Gadzinowski.

Stawka może rosnąć, jeśli wywiady nadal są oglądane przez widzów.

Sławomir Mentzen, poseł Konfederacji, który w pierwszej turze wyborów uzyskał trzeci wynik, zaprosił do rozmowy dwóch kandydatów na prezydenta RP: Karola Nawrockiego i Rafała Trzaskowskiego. Jak tłumaczył, spotkania te miały mu pomóc w podjęciu decyzji o tym, któremu z kandydatów udzielić poparcia w drugiej turze, i zachęcić do tego także wyborców, którzy 18 maja głosowali na niego. 

Duży sukces rozmów Mentzena z kandydatami na urząd prezydenta

Pozostało jeszcze 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Polityka
Warszawska PO nie wpuści mieszkańców na radę miasta? „Zapełnijcie salę”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Polityka
Poświadczenie bezpieczeństwa dla Nawrockiego mimo negatywnej rekomendacji
Polityka
Karol Nawrocki poddał się testom na obecność narkotyków
Polityka
Błażej Poboży: Kluczowe znaczenie ma hasło „Byle nie Trzaskowski”
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Polityka
Trzaskowski czy Nawrocki. Ilu wyborców wyklucza zagłosowanie na jednego z kandydatów
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont