Sławomir Mentzen, poseł Konfederacji, który w pierwszej turze wyborów uzyskał trzeci wynik, zaprosił do rozmowy dwóch kandydatów na prezydenta RP: Karola Nawrockiego i Rafała Trzaskowskiego. Jak tłumaczył, spotkania te miały mu pomóc w podjęciu decyzji o tym, któremu z kandydatów udzielić poparcia w drugiej turze, i zachęcić do tego także wyborców, którzy 18 maja głosowali na niego.
Czytaj więcej
Ruszają zakulisowe rozmowy w sprawie poparcia dla kandydatów na prezydenta. Rafał Trzaskowski mus...
Duży sukces rozmów Mentzena z kandydatami na urząd prezydenta
Obie rozmowy, które nazwał „grillowaniem”, przeprowadził na swoim kanale na YouTube, który prowadzi od 2017 r. Przyniosły mu wielomilionową oglądalność. Rozmowa z Karolem Nawrockim z 22 maja – jak pokazuje raport Social Blade, który gromadzi dane z profili w mediach społecznościowych – dała mu dodatkowych 86 tys. nowych subskrybentów. Z kolei wywiad z Rafałem Trzaskowskim z 24 maja pozwolił mu pozyskać kolejne 87 tys. subskrybentów i przebić milion. Jak pokazują statystyki – grupa ta ciągle rośnie. Kilka dni temu Mentzen triumfował na portalu X: „4 079 988 wyświetlenia rozmowy z Trzaskowskim w 48 godzin”. Obecnie wyświetleń jest już 4,7 mln.
Oba wywiady – półtoragodzinne – zebrały także dużą sympatię widzów. „Bardzo proszę o więcej wywiadów z politykami w takiej formie. Takie rozmowy są znacznie cenniejsze niż przekrzykiwanie się w TV czy sejmie”, „I to się nazywa debata! Tutaj więcej się dowiedziałem niż z jakichkolwiek debat w całych tych telewizjach, gdzie ludzie mieli się wypowiadać po 1 minucie...!” – czytamy w komentarzach na kanale Mentzena.