Sondaż: Czy kampania prezydencka już trwa? Polacy są zgodni

Jeszcze nigdy kampania prezydencka nie rozkręciła się tak szybko i nie weszła na tak wysokie obroty na tyle miesięcy przed wyborami, co potwierdza najnowszy sondaż dla „Rzeczpospolitej”.

Publikacja: 10.12.2024 21:00

Karol Nawrocki podczas spotkania z sympatykami w Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie

Karol Nawrocki podczas spotkania z sympatykami w Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie

Foto: PAP/Wojtek Jargiło

„Marszałek Sejmu zapowiedział, że po 8 stycznia ogłosi termin wyborów, co rozpoczyna kampanię wyborczą. Czy Pana/Pani zdaniem kampania prezydencka już trwa?” - takie pytanie zadała pracownia IBRiS w sondażu dla „Rzeczpospolitej”. Niemal cały rok partie polityczne i sztabowcy przygotowywali się do chwili, gdy ruszą zmagania o Pałac Prezydencki. Ale w praktyce te zmagania ruszyły dużo szybciej, niż ktokolwiek mógł się spodziewać.

Potwierdza to percepcja ankietowanych. Blisko 90 proc. odpowiada twierdząco na wyżej zadane pytanie. Z tego 61,8 proc. „zdecydowanie” potwierdza, że trwa kampania, a 26,5 proc. odpowiada „raczej tak”. Tylko 9,4 proc. twierdzi, że raczej nie trwa, a zaledwie 0,6 zdecydowanie sprzeciwia się tej tezie. 1,8 proc. nie ma zdania. Badanie przeprowadzono w dniach 6-7 grudnia tego roku. 

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Polityka
Po posiedzeniu klubu PiS. Kaczyński mobilizuje partię. Spotkania w każdej gminie
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Polityka
Kto zyska, a kto straci na geopolityce? Kampania prezydencka w czasach chaosu
Polityka
Jacek Nizinkiewicz: Prezydencja bezobjawowa. Donald Tusk marnuje wielką szansę
Polityka
Donald Tusk mówi o wyścigu zbrojeń. „Rosja przegra, tak jak przegrał ZSRR”
Polityka
Morawiecki: Zełenski popełnił gigantyczne błędy, zaatakował Polskę
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”