Reklama

Mateusz Sabat: Wybory samorządowe? Kampania jest inna, trwa zaledwie od dwóch tygodni

W tych wyborach nie ma takiego długiego preludium, jak przed wyborami do Sejmu w ubiegłym roku. Zależnie od miasta może być różnie, ale patrząc na wybory samorządowe z lotu ptaka, można powiedzieć, że nie ma tu długiej prekampanii. W zasadzie dopiero od dwóch czy trzech tygodni trwa ta pełnowymiarowa kampania wyborcza - powiedział Mateusz Sabat, szef Big Data 4 Leaders.

Publikacja: 20.03.2024 09:57

adm

Mateusz Sabat, szef Big Data 4 Leaders, zapytany został podczas porannej rozmowy między innymi o to, czy przed wyborami samorządowymi widzi w Internecie zainteresowanie podobne, co przed październikowymi wyborami parlamentarnymi. - To są zupełnie inne wybory. Jeśli chodzi o wybory 15 października, to było to danie główne. Wydaje się, że wszystkie emocje partie polityczne i kandydaci skumulowali na ten dzień. To było takie ostateczne rozstrzygnięcie na tym etapie, polityczne. Była bardzo silna polaryzacja między dwoma głównymi siłami, pojawiła się też Trzecia Droga i Konfederacja – w mniejszym stopniu – które zyskały poparcie - powiedział ekspert. - W tych wyborach nie ma takiego długiego preludium. W różnych miastach może być różnie, ale patrząc na to z lotu ptaka, można powiedzieć, że nigdy nie było tak długiej prekampanii. Kandydaci raczej się zorientowali w momencie ogłoszenia tych wyborów, że to jest moment, kiedy trzeba walczyć. W zasadzie dopiero od dwóch czy trzech tygodni trwa ta pełnowymiarowa kampania wyborcza. Widzimy to i w internecie i na ulicach - dodał. 

Reklama
Reklama

Wybory samorządowe 2024. Mateusz Sabat, szef Big Data 4 Leaders: Ważnymi tematami poprawa infrastruktury, tematy zielone, kwestie związane z lepszą jakością zarządzania

Mateusz Sabat zapytany został także, co przyciąga najwięcej uwagi w kampanii samorządowej. - To zależy od miasta i wspólnoty lokalnej, ale to, co się na pewno przebija, to poprawa infrastruktury, tematy zielone – na które po pandemii zaczęliśmy zwracać większą uwagę – czy kwestie związane z lepszą jakością zarządzania miastami - stwierdził szef Big Data 4 Leaders. - Mieszkańcy nie są zadowoleni ze wszystkich ruchów i zaczęli się bardziej bacznie przyglądać, jak różne rzeczy są w mieście organizowane. Choćby kwestii remontów - dodał. 

Czytaj więcej

Wybory samorządowe przed nami, a w jednej gminie wyniki są już znane. Jak to możliwe?

Mateusz Sabat: Wybory samorządowe w Polsce? Temat aborcji był głośny na poziomie ogólnopolskim, ale wątpię, że będzie miał znaczenie dla decyzji wyborców 

Szef Big Data 4 Leaders mówił także między innymi o tym, czy w kampanii samorządowej widzi emocje, które podnosi Lewica. - Na poziomie ogólnopolskim, główną emocją, która się niedawno pojawiła, był temat aborcji. Czy to będzie miało znaczenie dla decyzji samorządowych?

Reklama
Reklama

Wątpię - stwierdził. - Jeśli chodzi o wyniki sejmikowe, powiatowe itd., to ten szyld partyjny być może ma większe znaczenie, bo ciężej się wyróżnić w tej masie kampanii i różnych komunikatów - dodał. - Ten szyld ma większe znaczenie i może mieć wpływ na wyniki Lewicy na tym szczeblu. Jeśli chodzi o poszczególnych kandydatów, wydaje mi się, że jest to bez znaczenia dla decyzji wyborców - zaznaczył. 

Jak ocenił ekspert, podczas kampanii samorządowej „brakuje tej emocji anty PiS”. - Dlatego też rywalizacja w wielu miastach będzie bardziej otwarta. Na sprawach lokalnych i dyskusji programowej będzie można budować swoje poparcie - powiedział. 

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Nowy sondaż: Partia Grzegorza Brauna wyprzedziła Konfederację
Polityka
Jaka ma być Polska 2050? Walka o przywództwo, kierunek i miejsce w koalicji
Polityka
Prof. Dudek zwrócił się do Tuska. „Jak się nie da, to powinien pan się podać do dymisji”
Polityka
Była kandydatka na prezydenta chce do Sejmu. Sąd zarejestrował partię Joanny Senyszyn
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama