Reklama
Rozwiń
Reklama

Mateusz Morawiecki wydał ponad pół miliona na promocję na Facebooku

Premier Mateusz Morawiecki w ciągu ostatnich kilku lat wydał ponad 520 tys. zł z własnych środków na promocję prywatnych wpisów na Facebooku - podała Wirtualna Polska zaznaczając, że wiceprezes PiS wydał na reklamę i kampanię PiS prawie wszystko, co zarobił w tym roku do wyborów jako szef rządu i poseł, a wykazał oszczędności w oświadczeniu majątkowym.

Publikacja: 26.10.2023 11:07

Premier Mateusz Morawiecki

Premier Mateusz Morawiecki

Foto: PAP/Rafał Guz

zew

Jak czytamy w tekście, pierwsze wpisy na prywatnym koncie Mateusza Morawieckiego na Facebooku pojawiły się przed wyborami parlamentarnymi w 2019 r. Od tego czasu osobisty profil obecnego premiera zgromadził 315 tys. obserwujących, a zasięg niektórych wpisów Morawieckiego przekroczył milion osób.

"Dzięki jawności finansowania reklam politycznych na Facebooku wiemy, że dla 2 tysięcy postów zamieszczonych na koncie Morawieckiego wykupiono promocję. Koszt? Prawie 765 tys. zł" - podała Wirtualna Polska. Dodała dla porównania, że na założonym w 2014 r. oficjalnym koncie przewodniczącego Platformy Obywatelskiej Donalda Tuska promowano dotąd 18 wpisów, za co Platforma zapłaciła "w sumie 35 tys. zł".

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Polityka
Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz: Żadna koalicja nie jest dana raz na zawsze
Polityka
Wykluczony z Polski 2050 poseł dołączył do klubu Polski 2050
Polityka
Zbigniew Ziobro: To nie ja kupowałem Pegasusa, wtedy nie wiedziałem nawet, jak się nazywa
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Czy Donald Tusk powinien odejść? Sondaż nie pozostawia wątpliwości
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama