Mateusz Morawiecki wydał ponad pół miliona na promocję na Facebooku

Premier Mateusz Morawiecki w ciągu ostatnich kilku lat wydał ponad 520 tys. zł z własnych środków na promocję prywatnych wpisów na Facebooku - podała Wirtualna Polska zaznaczając, że wiceprezes PiS wydał na reklamę i kampanię PiS prawie wszystko, co zarobił w tym roku do wyborów jako szef rządu i poseł, a wykazał oszczędności w oświadczeniu majątkowym.

Publikacja: 26.10.2023 11:07

Premier Mateusz Morawiecki

Premier Mateusz Morawiecki

Foto: PAP/Rafał Guz

zew

Jak czytamy w tekście, pierwsze wpisy na prywatnym koncie Mateusza Morawieckiego na Facebooku pojawiły się przed wyborami parlamentarnymi w 2019 r. Od tego czasu osobisty profil obecnego premiera zgromadził 315 tys. obserwujących, a zasięg niektórych wpisów Morawieckiego przekroczył milion osób.

"Dzięki jawności finansowania reklam politycznych na Facebooku wiemy, że dla 2 tysięcy postów zamieszczonych na koncie Morawieckiego wykupiono promocję. Koszt? Prawie 765 tys. zł" - podała Wirtualna Polska. Dodała dla porównania, że na założonym w 2014 r. oficjalnym koncie przewodniczącego Platformy Obywatelskiej Donalda Tuska promowano dotąd 18 wpisów, za co Platforma zapłaciła "w sumie 35 tys. zł".

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Polityka
Koniec Trzeciej Drogi. Czy ludowcy myślą o sojuszu z Platformą Obywatelską?
Polityka
Kołodziejczak: Minister nie do końca korzystał z mojej pomocy. Siekierski: Szkodził jedności koalicji
Polityka
Czy Karol Nawrocki będzie miał dostęp do tajemnic NATO? ABW odpowiada
Polityka
Donald Tusk po posiedzeniu RBN: Postawiłem kwestię wiarygodności wyborów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Polityka
Andrzej Duda: W tej sprawie rząd i ja mówimy jednym głosem