Reklama
Rozwiń

Wiceminister edukacji po raporcie NIK: Mamy świadomość słabości nauczania zdalnego

Analizy pokazują, że im więcej nauczania zdalnego, tym gorsza postawa psychofizyczna uczniów - powiedział w Polsat News wiceminister edukacji i nauki Tomasz Rzymkowski.

Publikacja: 04.02.2022 22:25

Wiceminister edukacji i nauki Tomasz Rzymkowski

Wiceminister edukacji i nauki Tomasz Rzymkowski

Foto: PAP/Piotr Nowak

zew

Najwyższa Izba Kontroli opublikowała wyniki kontroli funkcjonowania szkół w czasie epidemii COVID-19. Według NIK, skutki wprowadzonego w tym czasie w Polsce nauczania zdalnego to obniżenie jakości kształcenia, pogłębienie nierówności edukacyjnych oraz pogorszenie kondycji psychofizycznej uczniów i nauczycieli. Kontrola trwała od stycznia 2020 r. do sierpnia 2021 r.

- Mamy świadomość słabości nauczania zdalnego, braku kontaktów międzyrówieśniczych wśród uczniów i młodzieży, ale również kontaktu bezpośredniego z nauczycielem - powiedział wiceminister edukacji i nauki Tomasz Rzymkowski, pytany w piątek o raport NIK w Polsat News. - Wszyscy byliśmy zaskoczeni nauczaniem zdalnym w marcu 2020 r., kiedy zostało wprowadzone. Od tamtego czasu setki milionów, jeśli nie ponad miliard złotych, zostało wpompowane w polskie szkoły na zakup sprzętu teleinformatycznego dla nauczycieli, ale również dla uczniów, aby z tego nauczania zdalnego można było korzystać - dodał.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Polityka
Łoboda: Wybory pokazały, że ludzie są zmęczeni tarciami i kłótniami w koalicji
Polityka
Granica w politycznym ogniu. To już start kampanii do Sejmu w 2027 roku
Polityka
Kto korzysta na rozdrobnieniu sceny politycznej? Wyniki nowego sondażu partyjnego
Polityka
Sytuacja na granicy z Niemcami. Czy decyzja rządu Donalda Tuska uspokoiła mieszkańców?
Polityka
Sondaż IBRiS: Mocne przetasowania w rankingu zaufania do polityków. Nowy lider