Monika Chabior: Musimy uczyć w szkołach tolerancji i rozmawiania

Edukacja jest jak soczewka – pokazuje diagnozy dotyczące rozwoju społeczeństw, państw i tego co jest potrzebne; tego że naprawdę wspólnym wysiłkiem musimy się przestawić na inny sposób myślenia o naszym otoczeniu – o klimacie, przedsiębiorczości i obywatelskości. Naszym ogromnym wyzwaniem jest zbliżanie różnych środowisk – mówi Monika Chabior, wiceprezydent Gdańska ds. rozwoju społecznego i równości w podcaście „Mówią Prezydenci”.

Aktualizacja: 24.08.2021 12:07 Publikacja: 24.08.2021 11:53

Monika Chabior: Musimy uczyć w szkołach tolerancji i rozmawiania

Foto: Materiały prasowe

– To są rzeczy niesamowicie ważne na poziomie młodych ludzi, którzy muszą te kompetencje wytrenować w szkole. Wypraktykować wzajemną tolerancję, wsłuchanie się w siebie i dialogowanie. W tym kierunku idzie nowoczesna edukacja i tego powinniśmy poszukiwać. Jednocześnie nasz system państwowy idzie dokładnie w kontrze – jest decyzyjność jednoosobowa, centralna, brak ekspertów, którzy doradzają w systemie – oceniła rozmówczyni Michała Kolanki.

Monika Chabior w rozmowie z Michałem Kolanko wspomina także o wyzwaniach, jakie przed oświatą postawiła pandemia. To przede wszystkim zadbanie o zdrowie i stan psychiczny dzieci oraz cyfryzacja nauczania.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Polityka
Prezydent Andrzej Duda premierem? Prof. Andrzej Zybertowicz kreśli scenariusz, w którym „będzie potrzebny silny impuls”
Polityka
Adam Bielan o Jarosławie Kaczyńskim: Wielu członków PiS nie wyobraża sobie innego prezesa
Polityka
Współpraca Tusk-Nawrocki? Sondaż: Polacy są pesymistami
Polityka
Kolejne kontrowersje wokół Brauna. Splagiatował komisję śledczą
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Polityka
Sondaż „Rz”: Bez entuzjazmu do nowego modelu szkolenia wojskowego