Nauka straszenia

Produkcją „Man of Medan" koncern Bandai Namco rozpoczyna nową, ośmioodcinkową antologię elektronicznych horrorów. Według zapowiedzi ma ona wyznaczyć nowe granice straszenia i udowodnić niedowiarkom, że interaktywne opowieści grozy trzymają w napięciu nie gorzej niż filmy. Podobno decyduje o tym właśnie interaktywność, dzięki której gry skuteczniej wywołują emocje.

Publikacja: 27.09.2019 18:30

Nauka straszenia

Foto: materiały prasowe

Historia w „Man of Medan" rozpoczyna się z chwilą, gdy gdzieś na Pacyfiku czwórka Amerykanów rozpoczyna badania zatopionego wraku niemieckiego samolotu z czasów II wojny światowej. Nieoczekiwanie nadciąga sztorm, a wraz z nim statek widmo, legendarny Ourang Medan. Bohaterowie zmuszeni są wejść na pokład i zbadać jego tajemnice. Nie spodziewają się, że na pokładzie upiornej jednostki czeka ich prawdziwy koszmar.

Gra rzeczywiście straszy. Fabuła zaskakuje i wciąga, a sceny akcji trzymają w napięciu. Spore wrażenie robi duszny klimat i towarzysząca rozgrywce atmosfera zagrożenia. Do dręczenia graczy twórcy „Man of Medan" wykorzystują rozwiązania stosowane w filmach, w tym głośną muzykę, pojawiające się nagle obiekty, umiejętnie stopniowane napięcie. Ciekawostką jest tak zwany moralny kompas. W wielu sytuacjach postacie muszą zadecydować, czy kierują się rozumem, sercem czy też powstrzymują się od działania. To, co zrobią, wpłynie na postrzeganie ich przez pozostałych uczestników wyprawy i może mieć konsekwencje. W efekcie gracze mocniej identyfikują się z bohaterami, wręcz czują się za nich odpowiedzialni.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Chińskie marzenie
Plus Minus
Jarosław Flis: Byłoby dobrze, żeby błędy wyborcze nie napędzały paranoi
Plus Minus
„Aniela” na Netlfiksie. Libki kontra dziewczyny z Pragi
Plus Minus
„Jak wytresować smoka” to wierna kopia animacji sprzed 15 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
gra
„Byczy Baron” to nowa, bycza wersja bardzo dobrej gry – „6. bierze!”