Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.02.2012 00:00 Publikacja: 18.02.2012 00:01
Foto: Rzeczpospolita, Andrzej Krauze And Andrzej Krauze
? Akronimy – skrótowce, bardzo popularne w internetowych dialogach ze względu na specyficzną dla nich oszczędność słów. Większość pochodzi z języka angielskiego. I tak na przykład AFK oznacza „away from keybord" (jestem z dala od klawiatury), ASAP to „as soon as possible" (najszybciej, jak to możliwe), „BRB" to „be right back" (zaraz wracam), IMHO to „in my humble opinion" (moim skromnym zdaniem), a ROTFL – „rolling on the floor laughing" (tarzam się po podłodze ze śmiechu).
? Awatar – słowo upowszechnione przez głośny film 3D Jamesa Camerona, używane jednak w Internecie wiele lat wcześniej. Tak jak w filmie, oznacza ono nasze wirtualne wcielenie: na forum dyskusyjnym będzie to pseudonim i obrazek, którym opatrujemy nasze wpisy, w grach – bardziej rozbudowaną postać, którą obdarzamy wybranym wyglądem i właściwościami. Zazwyczaj nie przypomina ona niebieskiego ogoniastego stwora, ale raczej seksowną blondynkę lub umięśnionego macho.
? Mem internetowy – obrazek, piosenka, slogan czy film, zyskujący niewspółmierną do jego wagi popularność w Internecie poprzez polecanie go sobie przez kolejnych użytkowników. Typowymi przykładami są dostępne na YouTubie filmiki z serii „Annoying Orange" (animacja przedstawiająca irytujące dialogi między owocami), „Dancing Matt" (urocza taneczna pocztówka z wypraw po całym świecie) czy, z naszego podwórka, Forfiter (filmik nagrany przez tajemniczego przedstawiciela Polonii na Florydzie, prezentującego szwagrowi mierzącego cztery stopy – „four feet" – aligatora). Memy chętnie są wykorzystywane przez reklamę, jak wspomniany wcześniej aligator pojawiający się mimochodem w spocie telewizji kablowej, czasem zaś same reklamy udaje się wykreować na memy (nadawana od niedawna w Polsce kampania „Old Spice" czy też spot Volkswagena „Young Darth Vader").
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
„F1: Film” to dwuipółgodzinna reklama wyścigów Formuły 1. Zapłacą za nią widzowie i Apple Studios.
Polityka nad Sekwaną to dziś pole eksperymentów, w tym wciągania do władzy partii dotąd izolowanych. Efekt – woj...
W dzisiejszym odcinku podcastu „Posłuchaj Plus Minus” Daria Chibner rozmawia z Konstantym Pilawą z Klubu Jagiell...
Urzeka mnie głębia głosu Dave’a Gahana z zespołu Depeche Mode oraz ładunek emocjonalny ukryty między jego słowam...
„28 lat później” to zwieńczenie trylogii grozy, a zarazem początek nowej serii o wirusie agresji. A przy okazji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas