Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 17.01.2016 18:06 Publikacja: 15.01.2016 01:00
Znany wielu jako Ziggy Stardust: 1947–2016
Foto: AFP
Aby dostrzec jego wpływ w tym obszarze, wystarczy spojrzeć na prowokujące kreacje Bauhausu, Marilyn Mansona czy Lady Gagi. Jego scenografie koncertowe, wizerunek i okładki płyt współtworzyły kulturę obrazkową, która stała się emblematem czasów MTV.
Bowie angażował się tylko w to, co intrygujące. Ze względu na nieprzeciętną osobowość sceniczną nawet przeboje wykonywane przez niego u boku Micka Jaggera, Tiny Turner i Freddiego Mercury'ego daleko wykraczały poza prostą estetykę pop. Był kameleonem popkultury, operującym na różnych artystycznych płaszczyznach. Kładł nacisk na kreację, więc w czasie kariery muzycznej nieustannie zmieniał swój wizerunek. Przywdziewał wymyślne maski, a efekt artystyczny tych zabiegów był zawsze dopięty na ostatni guzik (np. wcielenie Ziggy'ego Stardusta czy Nathana Adlera).
„F1: Film” to dwuipółgodzinna reklama wyścigów Formuły 1. Zapłacą za nią widzowie i Apple Studios.
Polityka nad Sekwaną to dziś pole eksperymentów, w tym wciągania do władzy partii dotąd izolowanych. Efekt – woj...
W dzisiejszym odcinku podcastu „Posłuchaj Plus Minus” Daria Chibner rozmawia z Konstantym Pilawą z Klubu Jagiell...
Urzeka mnie głębia głosu Dave’a Gahana z zespołu Depeche Mode oraz ładunek emocjonalny ukryty między jego słowam...
„28 lat później” to zwieńczenie trylogii grozy, a zarazem początek nowej serii o wirusie agresji. A przy okazji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas