Reklama

Wina Mazurka: Co pić w 2023 roku

Jeszcze więcej tego samego. Jeszcze więcej polskich win, jeszcze więcej win naturalnych, więcej bąbelków. Skoro klienci to pokochali, to czemu nowy rok miałby wyglądać inaczej?

Publikacja: 06.01.2023 08:00

Wina musujące to kolejny trend, który będzie się rozwijał nie tylko w Polsce. Światowa kariera prose

Wina musujące to kolejny trend, który będzie się rozwijał nie tylko w Polsce. Światowa kariera prosecco pokazuje, że ludzie chcą lekkich, codziennych win z bąbelkami

Foto: NaturalBox/Shutterstock

Próby felietonowego podsumowania roku należałoby zaczynać od przypomnienia, że trzy czwarte pijących wino kupuje je w Biedronce, Lidlu lub supermarkecie, kierując się tylko ceną. Wszystkie więc trendy, mody i sympatie dotyczą niewielkiego grona sympatyków wina.

Choć i masowe towarzystwo zaczyna dostrzegać zmiany, zwłaszcza to, że polskie wino przestaje być rzadkością. Naród wie, że nad Wisłą robi się wino, a czasem go nawet próbował. Rodzące się winiarstwo będzie przez lata w komfortowej sytuacji – wina będą coraz lepsze, bo rosną umiejętności winiarzy, krzewy są starsze, sadzone w coraz lepszych miejscach i wreszcie zmienia się na szlachetniejsze odmiany winorośli. Pojawiający się nowi producenci to już nie tylko amatorzy hobbyści. A gdzie jest granica? Spójrzmy na Anglię – jeszcze w latach 80. winiarstwo było tam ekstrawagancją z kilkoma poważniejszymi producentami. Dziś na Wyspach robi się świetne, uznane i nagradzane wina musujące.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Jak straszy nas popkultura?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Plus Minus
„Jedyna. Biografia Karoliny Lanckorońskiej”: Materiał na biografię
Plus Minus
„Szepczący las”: Im dalej w bór, tym więcej drzew
Plus Minus
„Lot nad kukułczym gniazdem”: Wolność w kaftanie normy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Plus Minus
„To był zwykły przypadek”: Ile kosztuje zemsta?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama